Fiskerapport
Fra : Vagn Hansen

Dato : 21-04-01 11:46

Hej!

Jeg vil bare lige fortælle at jeg fangede en havørred på 56cm og 1.4kg
2.påskedag.

Jeg tog en tur på kysten ved Tomaj(lige syd for Haderslev). Det var
fantastisk vej da jeg ankom kl.18:45, fuldstændig vindstille. Fuglene sang
og legede med hinanden på vandet. Jeg satte mig på en stor sten og nød
senariet og en pibe tobak i 10 minutters tid. Hvad fan var det???? en
delfin?? Nej det kan ikke passe!!! Jeg blev enig med mig selv om at det
måtte være en af dykkeænderne jeg havde ser der et par hundred meter ude.
NEJ, der var den igen. Nå ja der var da nogen der for et år siden havde
fortalt mig at der er marsvin her nede, det må være sån et der svømmede
rundt og hyggede sig derude. Det svømmede rundt der ude i nogle minutter og
så var det væk igen.
jeg satte et blink på og vadede ud i vandet. Efter ca 15 min var der bid.
Det må være en torsk tænkte jeg, der er ikke meget fight i den. Da den kom
lidt tættere på kunne jeg se at det var det ikke, det var den i starten
omtalte ørred. Et gok i nakken på den og op på den store sten jeg lige havde
siddet på med den. Jeg skynte mig ud igen, for er der en er der måske flere.
1½ timesenere indså jeg at det var der ikke, og kørte hjem igen.

Alt i alt en hyggelig tur med nogle sjove natur oplevelser og en fin fisk.

Vagn Hansen
(Tilbage på djævleøen hvor han stadig har den første ørred tilgode.)

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 21-04-01 21:17

"Vagn Hansen" <vagn@superbruger.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Jeg vil bare lige fortælle at jeg fangede en havørred på 56cm og 1.4kg
> 2.påskedag.

Dejlig fisk

Nu er jeg tilflytter til Hadreslev, og har prøvet at finde stedet uden
success, du kunne vil ikke give en kort beskrivelse af hvordan jeg finder
derhen *S*

Knæk og bræk - Ulrik

Fra : Vagn Hansen

Dato : 21-04-01 23:15

Jo det kan jeg da.

Du kører ned på ringvejen, lige over krydset ved MC Donald. Næste lyskryds
ved falck drejer du til venstre og til højre med det samme ud forbi
beredskabstjenesten. Et pr km ude går der en vej til højre, den kører du ud
af lige over i rundkørslen. Vejen svinge skarpt til venstre ved brugsen,
efter brugsen drejer du til højre mod stranden. Lige uden for byen går der
en vej til venstre, den er så smal at der kun er plads til en bil. forenden
af den drejer du til højre nu følger du bare vejen, den bliver til en
grusvej i starten af skoven(vær forsigtig i mørke der er en den dyr derude)
for enden af vejen går det meget stejlt ned til en P-plads, paker her og gå
ned til vandet og fisk. De fleste går til højre, jeg plejer at gå til
venstre.

Du kan også køre ud til Hejsager strand her er meget åbent i forhold til
Tomaj men der er mange der fisker her. jeg fangede selv en havørred på 73cm
og 5,4kg sidste år i marts.

Knæk og bræk
Vagn Hansen

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 22-04-01 09:20

> [...]

> Du kan også køre ud til Hejsager strand her er meget åbent i forhold til
> Tomaj men der er mange der fisker her. jeg fangede selv en havørred på

Takker mange gange, tror nok jeg vil prøve Bodskov i dag, jeg har været i
Hejsager en del gange - og da også fanget nogle kysttorsk, men en ørred er
det aldrig blevet til - jeg fisker ca. ud for pølsevognen - kender du
bestemte steder ?

Ulrik

Fra : Vagn Hansen

Dato : 22-04-01 09:35

Det var lige ud for følsevognen jeg fangede den ørred. De fleste som fisker
efter ørred går LANGT ud til venstre. hvis du vil kører lidt efter det så
skulle der være godt i Gennerbugt ved sønderballe strand og ud efter.

Knæk og bræk -Vagn