Tilføje til en .txt fil
Fra : Martin Jensen

Dato : 15-01-04 10:39

Jeg har et lille problem med at skrive til .txt filer. Jeg vil
gerne kunne tilføje noget tekst i starten af dokumentet, ved
hjælp af en textbox på en af mine sider. Men jeg kan ikke rigtigt
hitte rede i det.

Håber at nogen kan hjælpe mig

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-04 10:43

Martin Jensen skrev:

> Jeg har et lille problem med at skrive til .txt filer. Jeg vil
> gerne kunne tilføje noget tekst i starten af dokumentet,

Det kan man ikke gøre direkte. Du kan opnå det samme ved at indlæse
hele filen og så skrive den på ny med de nye linjer først.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Jensen

Dato : 15-01-04 10:50

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Det kan man ikke gøre direkte. Du kan opnå det samme ved at indlæse
> hele filen og så skrive den på ny med de nye linjer først.
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

Kan man indlæse den uden at den bliver vist på skærmen? Det er
egentligt det jeg gerne vil.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-04 11:01

Martin Jensen skrev:

> Kan man indlæse den uden at den bliver vist på skærmen?

Sagtens. Jeg kan ikke huske fso-metoderne i hovedet, men jeg vil
tro at du kan finde noget i dokumentationen. Du kan gemme hele
filen i et array eller i en normal variabel. Hvis det er en stor
fil, kan det måske bedre svare sig at benytte følgende procedure
(pseudokode):

Sub tilfoejTekstOeverst(filnavn, tekst)
   ' Opret et fso-object
       Dim fso
       Set fso = Server.Createobject("...")

   ' Opret ny fil
       fso.createfile("tempfil")

   ' Tilføj teksten
       fso.write?? (tekst)

   ' Opret et nyt fso-objekt til den gamle fil
       Dim fso2
       Set fso2...

   ' Hent den gamle fil med fso2
       fso.Opentextfile?? (filnavn)

   ' Loop igennem den gamle fil og tilføj linjerne til den nye
    Do While ...read?
           fso.Append?
       Loop

End Sub

Andre kan måske lave en mere færdig skabelon - men ud fra
dokumentationen til fso skulle det være muligt at stykke noget
sammen.

NB: Du må gerne klippe lidt i dine citater.
--
Jens Gyldenkærne Clausen