Gisper efter vejret
Fra : Bo Dudek

Dato : 15-01-04 07:44

Hejsa

Min søn på 4 mdr. er vist begyndt at få tænder. Han kan som regel godt
lidt at blive nusset på gummerne, og røven er af og til - ubegrundet -
ret rød.

For det meste når vi at komme ham i forkøbet, når han bliver sur
og/eller ked af det, og dermed bliver det kun til lidt gråd. De få
gange hvor det eskalerer, har vi nu oplevet noget foruroligende:

For det første bliver han - naturligvis - meget varm, og hvis det
fortsætter, begynder han at gispe lidt efter vejret. Når vi så har
fået ham til at falde til ro og evt. sove, så kan han vække sig selv -
og begynde at græde igen - med små gisp eller 'jag i maven'.

Er der andre, der har oplevet noget lignende?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Lars & Heidi

Dato : 15-01-04 10:36

Hej Bo

Det er vist det jeg kalder "hikster". Børn gør det når de har grædt meget
eller længe. Voksne gør det vel egentlig også Min egen datter kunne også
gøre det da hun var lille og også som du siger vågne af det, når hun endelig
var faldet i søvn. Det er ikke farligt, bare en fysisk reaktion, men det kan
gøre ondt helt ind i hjertet at se sådan en lille én ligge der og hikste

Held og lykke med tænderne.

mvh
Heidi

Fra : David T. Metz

Dato : 15-01-04 11:20

Bo Dudek wrote:

> [...]
> fået ham til at falde til ro og evt. sove, så kan han vække sig selv -
> og begynde at græde igen - med små gisp eller 'jag i maven'.

Min datter på 4 mdr. kan gøre det samme. Det har nu ikke foruroliget mig.
Når først et eller andet har ophidset hende så sidder den uro jo i kroppen i
et stykke tid efter og kan spontant vise sig som du skriver. Hvis man selv
er temperemantsfuld kender man det måske også som voksen at have en slags
ubehagelige sommerfugle i maven i et stykke tid efter kraftig vrede/gråd
eller endda latter. Det er mit indtryk at det er det der er på spil for min
datter.

David