Gode kostråd modtages med kyshånd
Fra : Eva

Dato : 15-01-04 00:16

Gode kostråd modtages med kyshånd
Mod MEGET doven/Træg mave
Jo mere gang i maven jo bedre
Vil gerne af med afføring i rigelig mængde gerne 2 gange daglig
Udover masser af vand motion
Gulerødder seleri blomkål rosiner
abrikos + grød
Masser af fibre

Hvad mere er godt

Hvad med hvidløg?
Youhurt ?
Mvh Eva

Fra : Towli

Dato : 15-01-04 00:24

Amerikansk Olie?

Svesker er altid godt.

/T

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-01-04 00:35

Eva wrote:
> Gode kostråd modtages med kyshånd
> Mod MEGET doven/Træg mave
> Jo mere gang i maven jo bedre
> Vil gerne af med afføring i rigelig mængde gerne 2 gange daglig

det skal du ikke umiddelbart regne med..... en stor "aflevering" om dagen er
at forvente.... hvis du har tendenser til MEGET træg mave og intet andet
hjælper, kan Laxoberal dråber afhjælpe... men vær varsom og start op i de
små doser..... virkningen kan være eksplosiv......
dråberne tages ved sengetid (smager sødt så de er ikke slemme) og 6-8 timer
efter kommer maven i gang..... de første gange man bruger det anbefales det
at gøre det på dage hvor man ingen steder skal om formiddagen ;)

> Udover masser af vand motion

drikker du vand feks ved sengetid? forsøg også at massere dine tarme ved
sengetid...
får du nogen form for medicin?

> Gulerødder seleri blomkål rosiner
> abrikos + grød
> Masser af fibre
>
> Hvad mere er godt
>
> Hvad med hvidløg?
> Youhurt ?

mit bud er at droppe ihvertfald rosinerne og selleri..... de virker
forstoppende.....
erstat dem med svesker, kirsebær, blommer eller pærer.... rå frugt eller
figner kan også anvendes....
tyg maden grundigt..... og drik mest mellem måltiderne....
sørg for at skære de fiberrige grøntsager ud så de ikke "strimler" og ruller
sig sammen til små "garnnøgler"....
min erfaring siger også at rå gulerødder kan virke forstoppende..... de
anbefales faktisk i forbindelse med diarre, ligesom grød også anbefales
her.... (dog er min erfaring lidt anderledes end andres da jeg ikke har en
tyktarm der har glæde af gulerødderne ;) )
spis groft og rå frugter og grøntsager....

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : arc@na

Dato : 15-01-04 02:25

"Eva" <No@email.com> wrote in news:O4kNb.2553$Xy.1171@news.get2net.dk:

> Vil gerne af med afføring i rigelig mængde gerne 2 gange daglig

Hvorfor? Alt efter hvor meget du spiser, kan der gå op til to-tre dage
mellem afføring, uden at der er noget galt. Så længe dit system fungerer på
daglig basis, har du slet intet at være bekymret over.

Og Sabina nævner så nogle gode fiberrige madvarer - motion og
væskeindtagelse er også vigtigt.

arc@na

Fra : Jørgen

Dato : 15-01-04 10:41