Brockdorff Herre/Hovedgård
Fra : twinie

Dato : 14-01-04 23:50

Hej,

Jeg har fundet en formodet forfader, der har tjent på Hovedgården
Brockdorff, der ligger i Stubberub i Odense Amt på Fyn. Det ser ud til at
han har været der i den del år, - i 1834 som tjenestekarl, i 1840 som
Ladefoged. Sammested i 1840 findes hans fremtidige kone.

Nu kunne jeg tænke mig at vide, om nogen har kendskab til evt. protokoller
over de ansatte der var på nævnte gård i perioden 1830-1840.

Er der nogen der kan hjælpe ?

mvh Jette Jørgensen

Fra : Steffen Andersen

Dato : 17-01-04 08:42

Hej
Du kan jo som udgangspunkt, se i folketællingerne.

mvh
steffen

Fra : twinie

Dato : 17-01-04 14:57

Hej Steffen,

> Du kan jo som udgangspunkt, se i folketællingerne.

Det har jeg gjort, og det er herfra, at jeg ved at de arbejdede på stedet.
Det jeg søger, er evt. optegnelser om ansættelsesforhold osv. Da gården er
temmelig stor, kunne det være at der fandtes noget såndant.

mvh Jette