Ingen adgang til arbejdsgruppen
Fra : Allan Mogensen

Dato : 14-01-04 23:04

Halløjsa.

Håber der er en derude, der kan hjælpe mig med dette problem:

Vi har tre pc´ere koblet sammen ved hjælp af en Level One 1405 router. De to
maskiner deler en internetforbindelse og den tredje har sin egen
internetforbindelse. Alt internet fungerer fint. Alle maskiner får
automatisk tildelte adresser, og det virker også fint. Maskine 2+3 har
aldrig problemer med LAN - det kører også fint. De får adresserne .101 og
..102. Maskine 1 derimod er mystisk mht. LAN. Den kan i nogle tilfælde få
adgang til arbejdsgruppen og de delte mapper, andre gange kan der ikke opnås
adgang. Sker dette kan maskine 1 stadig få adgang til de delte mapper via
oprettede genveje samt maskine 2+3 har også adgang til delte mapper på
maskine 1.

Alle tre maskiner kører XP-pro og Norton Firewall installeret. XP´s firewall
er slået fra på alle maskinerne.

Selvom der ikke kan opnås adgang til arbejdsgruppen fra maskine 1, kan
maskine 2+3 pinges derfra. Men i flere spil kan der være problemer, når
maskine 1 mister forbindelsen til arbejdsgruppen.

Håber der er en der kan hjælpe.

Mvh

Allan

Fra : Allan Mogensen

Dato : 14-01-04 23:47

"Allan Mogensen" <allmogNOSPAM@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> adgang. Sker dette kan maskine 1 stadig få adgang til de delte mapper via
> oprettede genveje samt maskine 2+3 har også adgang til delte mapper på

Glemte lige at tilføje, at maskine 2+3 stadig kan se maskine 1 i
arbejdsgruppen, selvom maskine 1 ikke kan få adgang.

Mvh

Allan

Fra : Allan Mogensen

Dato : 18-01-04 17:55

"Allan Mogensen" <allmogNOSPAM@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Halløjsa.

Problemet blev løst således:

Det forsvandt da jeg tilføjede NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel
transportprotokol. Det virkede både på min XP-Pro og Win2000 Pro

Win2000-maskinen blev koblet på i formiddags, og alt virker nu

Mvh

Allan