Philips PCVC720 Webcam-driver
Fra : jetp

Dato : 14-01-04 22:56

Skulle jeg mon være så heldig, at der er én her, der har en win98-driver til
dette webcam.
De opdateringer, der kan findes på Philips side og nettet, virker ikke.

Mvh Jens, Randers
Fjern FJERN i svaradr.

Fra : Peter

Dato : 14-01-04 23:14

"jetp" <jetpFJERN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> dette webcam.
> De opdateringer, der kan findes på Philips side og nettet, virker ikke.

Det lyder lidt usandsynligt. Tror du ikke, du bare installerer det forkert?
De fleste web-kamera er til USB tilslutning. hvilket normalt vil sige, at
hardwaren ikke må være sat i PC'en før driverne er installeret.
Fjern web kameraets kabel forbindelse fra din USB port.
Fjern tidligere installerede drivere, hvis det er muligt.
Installer drivere.
Genstart computeren.
Nu kan du sætte web-kameraets USB kabel på plads.

Peter B

Fra : jetp

Dato : 14-01-04 23:37

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Installer drivere.
> Genstart computeren.
> Nu kan du sætte web-kameraets USB kabel på plads.

Nej, - jeg har ikke den oprindelige usb-driver til det, - det er den, jeg
mangler.
Philips har opdateringer på nettet, men det er et opdateringsprogram, der
kontakter en internetside, som ikke er tilgængelig. Det er meget lidt smart.
Det når desværre ikke at installere noget først :-/

Mvh Jens

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-01-04 14:44

> Nej, - jeg har ikke den oprindelige usb-driver til det, - det er den, jeg
> mangler.

Der er masser af drivere til download hos philips.
Men så vidt jeg kan se er der mange udgaver af
PCVC720 ... hvilken model er det ?

Her er hvad en søgning gav af resultater:
http://shor.ter.dk/990680032
--
Peter J

Fra : jetp

Dato : 15-01-04 16:23

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men så vidt jeg kan se er der mange udgaver af
> PCVC720 ... hvilken model er det ?
>
> Her er hvad en søgning gav af resultater:

Tak ulejligheden. Det er bare sådan, at disse drivere ikke virker, - det er
en opdatering, som forsøger at kontakte en side på internet, som ikke er
tilgængelig
Mit webcam er et PCVC720K/00 - PC USB Video Camera, toUcam XS.
Jeg søger den oprindelige eller en brugbar driver, som må findes på den
software, der engang fulgte med kameraet, men som jeg altså ikke har.

Mvh Jens

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-01-04 09:26

> [...]
er
> en opdatering, som forsøger at kontakte en side på internet, som ikke er

Oh, troede faktisk det her var de fulde drivere.
Får bare en fejl om at siden er ved at blive opdateret når
jeg installerer - er det den du får også ??
--
Peter J

Fra : jetp

Dato : 16-01-04 15:09

> [...]

> Får bare en fejl om at siden er ved at blive opdateret når
> jeg installerer - er det den du får også ??

Ja, lige præcis. Det er noget af en lang opdatering, de har gang i der ...
)

Mvh Jens

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-01-04 15:30

"jetp" <jetpFJERN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, lige præcis. Det er noget af en lang opdatering, de har gang i der ...

De må vist hellere komme en tur i serverrummet og få sparket til den
maskine - den er da vist kørt fast i et eller andet
(sikkert en "ok" dialogboks )
--
Peter J

Fra : jetp

Dato : 16-01-04 16:27

> [...]
> De må vist hellere komme en tur i serverrummet og få sparket til den
> maskine - den er da vist kørt fast i et eller andet

Jeg har skrevet til dem, så må jeg jo se, om det virker ...