Katte som passive rygere ??
Fra : Helle Larsen

Dato : 14-01-04 21:56

Ja, jeg kaster det lige op i luften: Hvad mener I om det, at katte
faktisk er passive rygere ?? Særligt rent indekatte hos rygere.
Naturligvis

Jeg har tit tænkt over, o

iuuåæp
(skrevet af Circeline). Hun var lige oppe at gå en tur på tasta-TUR
Og det er så hendes mening om, at jeg ryger. Det lyder ret
sandsynligt, det hun mener.

m ikke katte kan tage skade af al den røg ?? Altså hos rygere,
selvfølgelig.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-01-04 22:23

"Helle Larsen" <besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> skrev i en meddelelse news:4005acda2d35d@dk-fritid-dyr-kat.dk...

> Ja, jeg kaster det lige op i luften: Hvad mener I om det, at katte
> faktisk er passive rygere ?? Særligt rent indekatte hos rygere.
> Naturligvis
>
> Jeg har tit tænkt over, o

Jeg tror, at det er nøjagtigt ligeså skadeligt og usundt for katte,
som for mennesker at være passive rygere!!

Jeg er selv ikke-ryger - og nu får jeg nok på puklen, men det må frem.
Jeg synes faktisk, at man burde gå udenfor og ose, når man har kat -
i lighed med, at man vel heller ikke sidder og ryger børn op i hovedet! (OK, nogle gør!)

Ja, det er altså bare min mening - andre mener garanteret det stik modsatte!

mvh Eva

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-01-04 02:52

Eva Schmidt wrote:

> [...]
> Jeg synes faktisk, at man burde gå udenfor og ose, når man har kat -
> i lighed med, at man vel heller ikke sidder og ryger børn op i

Lige meget hvad bør man gå udenfor og ryge. Kan ikke komme i tanke om nogle
gode argumenter for at ryge indendørs ?
Frisk luft og en 5 minutters pause er altid godt.
Det er ikke godt at ryge indendørs - computer, loft, væg, gardiner mm.
bliver sat til med nikotin(?) og bliver dejlig gule..
Udover det kommer der til at lugte som et værtshus..

Kattene har sikkert heller ikke godt af det..

--
Anders Houmark
Som skal over og hente 5KG Hills kattefoder som blev vundet i en konkurrence

Fra : Helle

Dato : 15-01-04 13:53

[...]

Giver dig fuldstændig ret og jeg og kæresten er selv ikke-rygere og vil
altid være det. Vi har to katte og vil simpelthen ikke have at nogen ryger i
vores lejlighed! Det kan nogen folk have lidt svært ved at acceptere men det
er bare ærgerligt. INGEN får lov at ryge her inde - både af hensyn til den
stank der kommer til at være her, af hensyn til kattene og af hensyn til min
astma (som i øvrigt næsten er væk efter jeg flyttede hjemmefra hvor mine
forældre ryger vildt hele tiden!)

Så rygere: ud med jer i den friske luft *g*

Mvh Helle

Fra : anja rasmussen

Dato : 15-01-04 19:26

> [...]
> hovedet! (OK, nogle gør!)
>
> Ja, det er altså bare min mening - andre mener garanteret det stik =

Hej...
Jeg vil bare sige at jeg er fuldstændig enig med dig.....ligeså vel som
man (forhåbentlig) ikke ryger børn ind i hovedet, burde man heller ikke
gøre det ved katte.....kattene er bar så heldig stillet, i forhold til
helt små børn, at de kan forlade rummet.....men ingen tvivl om det er
skadeligt....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-01-04 01:36

In article <4005acda2d35d@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Helle Larsen
<besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote:

> m ikke katte kan tage skade af al den røg ?? Altså hos rygere,
> selvfølgelig.

Jo de har øget risiko for kræft. Ikke lungekræft som os, men (så vidt
jeg husker) lymfekræft. Det er noget med, at røgen sætter sig i deres
pels og så slikker de de skadelige stoffer i sig...
Og så er der jo også katte der har astma, og de er generet af røg som
alle (os) andre astmatikere...