Deling af ADSL
Fra : Lars

Dato : 14-01-04 21:07

Hej gruppe,

I vores boligforening deler vi pt. en 2 mbit linje fra Tiscali, men
med deres nye Fair use regel bliver vi jo nok smidt ud.

Hvilke andre udbydere tilbyder at vi kan dele forbindelsen?

Kan vi få en erhvervs linje hos TDC istedet, evt deres nye 4mbit
linje?

På forhånd tak

Lars

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-01-04 22:44

Lars skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> I vores boligforening deler vi pt. en 2 mbit linje fra Tiscali, men
> med deres nye Fair use regel bliver vi jo nok smidt ud.

Det er jo ikke utænkeligt.

> Hvilke andre udbydere tilbyder at vi kan dele forbindelsen?
> Kan vi få en erhvervs linje hos TDC istedet, evt deres nye 4mbit
> linje?

Jeg har for nogle år siden fået at vide fra TDC Erhverv at en Proaccess ADSL
købt af en boligforening (evt. en internetforening i et boligområde) gerne
må deles mellem flere boliger, men at foreningen skal have en bestyrelse
der er ansvarlig for linien.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 14-01-04 23:19

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> ADSL købt af en boligforening (evt. en internetforening i et boligområde)
> gerne må deles mellem flere boliger, men at foreningen skal have en

Dette stemmer overens med de oplysninger jeg fik for 1½ månedstid siden ved
henvendelse til TDC.

Jeg fik også at vide at de var "på vej" med et produkt til boligforeninger,
men jeg fik ikke at vide på hvilken måde det adskilte sig fra deres
sædvanlige abonnement.

Thomas

Fra : Morten Nielsen

Dato : 15-01-04 18:56

On Wed, 14 Jan 2004 21:06:40 +0100, Lars <posttil@hotmail.com> wrote:

>I vores boligforening deler vi pt. en 2 mbit linje fra Tiscali, men
>med deres nye Fair use regel bliver vi jo nok smidt ud.

Det gør vi også her, og det har fungeret fint i 1½ års tid. Eftersom
vi er ca. 25 brugere, er vores forbrug naturligvis større end en
enkeltbrugers.

Jeg tvivler dog på, at Tiscali kommer ret langt med deres initiativ -
CyberCity prøvede noget lignende for nogle år siden, og det endte med
dette: http://www.fs.dk/jura/fjura/jb00/00020202.htm#2223

Mvh,

Morten

Fra : Cubus

Dato : 15-01-04 20:07

"Morten Nielsen" <REMOVEnielsen@kardemommeby.com> skrev

> Jeg tvivler dog på, at Tiscali kommer ret langt med deres initiativ -
> CyberCity prøvede noget lignende for nogle år siden, og det endte med
> dette: http://www.fs.dk/jura/fjura/jb00/00020202.htm#2223

Det er allerede taget af bordet igen

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=22182

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Lars

Dato : 15-01-04 20:48

Tak for svarene,

Selvom Tiscali nu tager den latterlige regel af bordet tror jeg nu
alligevel jeg vil kigge efter et alternativ.

vh

Lars