Fælles internet i andelsforening, hvilken ~
Fra : Peter Anskjær

Dato : 14-01-04 20:40

Hej NG
Jeg bor i en andelsforening hvor vi gerne vil have noget fælles internet.
Men hvem udbyder internet vi må dele? Forbindelsen skal stå i mit navn. Jeg
har talt med TDC Erhverv, de er ikke til at få et svar ud af, det ene
øjeblik må man gerne, det næste må man ikke. Så vidt jeg har forstået, så må
man med Tiscali, men dem vil jeg helst holde mig fra da man jo hører så
meget.
Hvilken udbyder skal vi vælge?

Mvh
Peter

Fra : Carsten Larsen

Dato : 14-01-04 21:56

hos os på www.sundbynet.dk
bruger vi både TDC Erhverv og Tiscali, begge må deles, og er bestilt i
forenings navn

mvh Carsten

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 14-01-04 23:15

Peter Anskjær wrote:

> Hej NG
> Jeg bor i en andelsforening hvor vi gerne vil have noget fælles internet.
> Men hvem udbyder internet vi må dele? Forbindelsen skal stå i mit navn.

Hos os bruger vi Uni2, men de sælger vist ikke ADSL mere, det marked har
deres ejer (Tele2) taget fra dem. Det har kørt OK i et år, med kun få
udfald. Om Tele2Erhverv er i stand til at levere et lige så godt produkt
eller om vores linier i praksis er de samme som hvis de var købt hos Tele2
er jeg faktisk ikke klar over.

> Jeg har talt med TDC Erhverv, de er ikke til at få et svar ud af, det ene
> øjeblik må man gerne, det næste må man ikke. Så vidt jeg har forstået, så

For nylig talte jeg med en TDC-medarbejder, der sagde at vi gerne måtte dele
den mellem vores beboere. Det virkede som en kompetent medarbejder jeg
talte med.

> må man med Tiscali, men dem vil jeg helst holde mig fra da man jo hører så
> meget.

Må man nu også det? Jvf. seneste ændring af deres abonnementsbetingelser
ville jeg nok vælge Tiscali fra.

> Hvilken udbyder skal vi vælge?

Jeg ville nok vælge TDC's erhvervsabonnement. TDC og CC er (vist nok) de
eneste der kan tilbyde forbindelser på op til 8Mb, men så vidt jeg er
orienteret tillader CC ikke deling af deres forbindelser til dette formål.

Thomas
Sysadmin på Vennemindenet

Fra : No1

Dato : 24-01-04 10:39

> [...]
> man med Tiscali, men dem vil jeg helst holde mig fra da man jo hører så

Jeg købte en TDC Prof. forbindelse i mit eget navn. Så lavede vi en
forening med en håndfuld medlemmer og fik forbindelsen sat i foreningens
navn. Det må man gerne og det fungerer fint. Jeg kan godt anbefale TDC.

Det eneste "problem" er at man skal have et TDC fastnet abonnement. Så
man kan ikke vælge en anden fastnet udbyder eller vælge fastnet telefoni
helt fra. Men det går nok. Mit fastnet abonnement er stadig i mit eget navn.

Fra : Peter Anskjær

Dato : 24-01-04 17:46

> [...]
> forening med en håndfuld medlemmer og fik forbindelsen sat i foreningens
> navn. Det må man gerne og det fungerer fint. Jeg kan godt anbefale TDC.

Jeg er ligeglad med om den står i mit eller en forenings navn, sådan som jeg
har forstået det kommer jeg højst til at hænge på regningerne hvis den står
i mit navn. Men jeg har snakket med TDC erhverv, de siger at jeg ikke engang
kan oprette en forbindelse hos dem som privatperson. Jeg fatter det
simpelthen ikke, jeg snakker med en masse mennesker som siger de deler en
forbindelse fra TDC Erhverv med deres accept, men hver gang jeg ringer siger
de, at det tilbyder de ikke.

> [...]
> man kan ikke vælge en anden fastnet udbyder eller vælge fastnet telefoni
> helt fra. Men det går nok. Mit fastnet abonnement er stadig i mit eget

Det gør ikke så meget, lige nu har jeg fastnet og er udemærket tilfreds med
TDC.

Mvh
Peter

Fra : No1

Dato : 31-01-04 19:52

> Jeg er ligeglad med om den står i mit eller en forenings navn, sådan som jeg

Det tror jeg ikke TDC er. Da jeg spurgte om man gerne måtte dele
forbindelsen med andre i en forening, så sagde de at det måtte man gerne
hvis den stod i foreningens navn.

> [...]
> forbindelse fra TDC Erhverv med deres accept, men hver gang jeg ringer siger

Prøv at spørge hvornår de har ændret praksis. Hvad hvis du er en
forening der skal have en forbindelse

Fra : Peter Anskjær

Dato : 01-02-04 11:36

"No1" <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke TDC er. Da jeg spurgte om man gerne måtte dele
> forbindelsen med andre i en forening, så sagde de at det måtte man gerne
> hvis den stod i foreningens navn.

Ok. men det har jeg som sagt intet problem med.

> Prøv at spørge hvornår de har ændret praksis. Hvad hvis du er en
> forening der skal have en forbindelse

Jeg har på et tidspunkt hørt at de har ændret praksis 1. juli sidste år. Men
til gengæld hører jeg også tit folk sige at de godt kan dele deres
forbindelse. Her er hvad en anden har sagt til mig:
"Du skal tale med TDC erhverv, Proaccess, idet kun dette produkt kan deles.
TDC er så stort at de enkelte medarbejdere ikke har overblik over
sortimentet."
Det har jeg forsøgt med, de siger bare de har noget på vej på et eller andet
tidspunkt, men at de ikke tilbyder det lige nu.

Mvh
Peter