Tegnepen under XP?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-01-04 19:08

Jeg har en Wacom Graphire som jeg aldrig har brugt. Jeg har plugget
den i et USB2-stik, XP meddelte at der var fundet ny hardware og havde
installeret softwaren til den.

Men hvordan hulen skal jeg bruge den? Hvis jeg f.eks. vælger
penselværktøjet i Photoshop og vil tegne lidt, sker der ingenting. Den
almindelige musemarkør er aktiv, men uanset hvor meget jeg kører med
pennen, kan jeg ikke se en markør der fortæller hvor og hvordan jeg
kan male.

Konflikter den med den almindelige mus? Skal denne unplugges først?

Der skal vel ikke installeres yderligere software, når XP allerede har
installeret, hvad jeg formoder er den nødvendige driver? Og hvis der
skal bruges mere software, hvor henter jeg det så, for jeg har ingen
diskette eller CD til pennen.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-01-04 21:48

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installeret, hvad jeg formoder er den nødvendige driver? Og hvis der
> skal bruges mere software, hvor henter jeg det så, for jeg har ingen

Hej Kurt
Nu er det godtnok en seriel udgave jeg har - men hvis ikke driveren den
samme må de have en anden hos Wacom.
Jeg har da uden videre downloadet en XP-driver fra dem.
Det burde hjælpe på funktionerne - det er ikke altid sikkert at specielle
funktioner er med i XP's egne drivere !
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 15-01-04 00:16

On Wed, 14 Jan 2004 19:08:27 +0100, Kurt Hansen
<kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

> [...]
>installeret, hvad jeg formoder er den nødvendige driver? Og hvis der
>skal bruges mere software, hvor henter jeg det så, for jeg har ingen

Jo, der skal ekstra software til - Pen Tools hedder det vist til Wacom
(som du også skal hente det fra). XP genkender den kun som en
USB-enhed.

KS