Alter... Men hvordan?
Fra : Peter Nielsen

Dato : 14-01-04 18:34

Hej NG..

Jeg har fundet ud af at hvis jeg vil tilføje kolonner til min DB så ska jeg
bruge en sql streng der hedder ALTER... Men hvordan virker den helt
nøjagtig? :)

Hvordan sætter man fx om det ska være memo eller text og den slags? :)
MVH Peter

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 14-01-04 18:43

On Wed, 14 Jan 2004 18:34:29 +0100, "Peter Nielsen"
<pedn@wullamusic.dk> wrote:

>Jeg har fundet ud af at hvis jeg vil tilføje kolonner til min DB så ska jeg
>bruge en sql streng der hedder ALTER... Men hvordan virker den helt
>nøjagtig? :)

Jeg satser lige på at du mener MySql:

http://www.mysql.com/doc/en/ALTER_TABLE.html

Fra : Peter Nielsen

Dato : 14-01-04 20:47

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev i en
meddelelse news:dsva00pbh9093olifg5s1fsaenfi5ft1d1@4ax.com...

> Jeg satser lige på at du mener MySql:

Kan det kun bruges til MySQL da??? Ikke Access eller noget andet?

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 14-01-04 21:23

On Wed, 14 Jan 2004 20:47:06 +0100, "Peter Nielsen"
<pedn@wullamusic.dk> wrote:

>Kan det kun bruges til MySQL da??? Ikke Access eller noget andet?

Jo da. Det var også bare et gæt, da syntaxen svjv. er noget
forskellig.

Men prøv at søge på google efter "microsoft access alter table". Så
skal du bare se løjer

Mvh. Brian

Fra : Peter Nielsen

Dato : 14-01-04 21:27

"Brian B. Christensen" <not_for_public@invalid.address> skrev i en
meddelelse news:669b005ph1gvsqh2n4lb3ri9gpbr7q7jag@4ax.com...

> Jo da. Det var også bare et gæt, da syntaxen svjv. er noget
> forskellig.
>
> Men prøv at søge på google efter "microsoft access alter table". Så
> skal du bare se løjer
Øøh Google?? Naah.. just kidding... hehe.. takker :) Vil prøve det så :)

Fra : Falcon

Dato : 16-01-04 01:58

Se:

http://www.w3schools.com/sql/sql_alter.asp

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-01-04 10:14

Falcon skrev:

> Se:
>
> http://www.w3schools.com/sql/sql_alter.asp

Hvem svarer du - og hvad svarer du på? Det er svært at se når du
ikke citerer noget.

Læs gerne <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> ("Gælder der
nogle regler for nyhedsgrupperne?")
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Nielsen

Dato : 18-01-04 19:03

> Hvem svarer du - og hvad svarer du på? Det er svært at se når du
> ikke citerer noget.
Ja men jeg spurgte efter Alter løsninger fordi jeg havde et problem.. så
hvem tror du??
Altså.. behøves det hele at være super striks når man godt kan tænke sig til
det hele?!

Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-04 20:16

Peter Nielsen skrev:

> Ja men jeg spurgte efter Alter løsninger fordi jeg havde et
> problem.. så hvem tror du??

Aner det ikke. Jeg ser kun nye indlæg i gruppen. Hvis man angiver
et lille citat samt navnet på den man citerer, er det let at "hoppe
ind" i sammenhængen. Hvis der ikke står noget, skal man gætte sig
til hvilke indlæg der er er gået forud for det aktuelle. Det er
ikke nogen let opgave hvis man følger med i mange grupper og mange
tråde.

> Altså.. behøves det hele at være super striks når man godt kan
> tænke sig til det hele?!

Jeg kan ikke tænke mig til det hele.

FUT: <news:dk.admin.netikette>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>