En svær beslutning!
Fra : mudja

Dato : 14-01-04 18:16

Hej NG..

Jeg er kommet i den trælse situation at min kæreste og jeg flytter hver for
sig.......... men det er ikke kun det! Vi har to katte (søskende), der er 14
måneder. De er indekatte. Jeg vil jo gerne have min hankat med mig når jeg
flytter til en 45m2 lejlighed (vi bor på 88m2 nu).

Er der nogen der har erfaringer med at skille katte ad og tilmed også flytte
i noget mindre? Jeg vil kun det bedste for mine dyr, men jeg vil godt nok
være ked af at ikke kunne ligge med min kat på skødet om aftenen mere og
kæle...

Jeg søger desperat nogle er faringer med ovenstående, som kan kan hjælpe mig
i min beslutning og de begge skal til min ex's forældre, eller jeg kan tage
min dejlige misser med....

Pft,

Morten

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-01-04 18:41

"mudja" <morten@mudja.dk> skrev i en meddelelse news:40057940$0$69934$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> i min beslutning og de begge skal til min ex's forældre, eller jeg kan tage

Hej Morten

Er kattene glade for hinanden?

Hvis de er, så synes jeg det vil være synd at skille dem ad,
og så vil jeg foreslå dig, at du tager begge katte med dig.
Du kan sagtens have to katte i den nye lejlighed,
så det synes jeg klart, du skulle overveje.
Kan det ikke lade sig gøre og kattene er glade for hinanden,
ja, så må de følges ad til din ex-kærestes forældre.
Forstår godt, du vil være ked af at skulle undvære din dejlige kat
- men hvis den er meget knyttet til sin søster, så vil det være synd, at skille dem.
Tænk på, at den oplever også en stor omvæltning i sit liv!

Held og lykke med det hele

mvh Eva

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 14-01-04 18:42

> [...]
> være ked af at ikke kunne ligge med min kat på skødet om aftenen mere og

Hej Morten

Kan du ikke bare tage dem begge to med dig ? Hvis alternativet er din ex's
forældre, lyder det ikke som om hun kan/ vil ha' den anden hos sig ? Man kan
snilt ha' 2 katte på 44 kvm. hvis de bare får klatretræ osv.

Håber I finder en god løsning ...

Hilsen Pia
--
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark
Website: http://www.sitecenter.dk/dear_jane

Fra : Helle Madsen

Dato : 14-01-04 18:52

Hejsa Morten

Du kan snildt ha 2 katte på 45 m2, så synes du ska tage dem begge med, hvis
du kan komme til det. Jeg har haft to katte på mindre uden problemer. Så
længe de har et godt kradsemiljø, og noget at undetholde sig med har det
virket helt fint.

Mvh Helle Madsen

Fra : Pia Nave

Dato : 14-01-04 18:53

mudja wrote:
> [...]
> være ked af at ikke kunne ligge med min kat på skødet om aftenen mere og

Jeg har desværre ingen erfaring med indekatte selv, men 45m2 er da fint!
Der er nogle stykker herinde der har flere katte på nogenlunde samme plads.
Du skal bare sørge for at udnytte pladsen i højden. Evt. med et højt
kradsebræt eller nogle hylder med en lille trappe op til, så missen har
nogle 'udkigsposter'
Jeg ved, at der er en herinde der for nylig har lavet en rigtig flot
lang hylde med trappe.....men hvem kan jeg ikke liiige huske??

Erfaringer med at skille katte har jeg heller ikke Men meget
afhænger jo af hvordan de to har det sammen? Er de meget sociale? Leger
de meget sammen eller er det dig/Jer der aktiverer dem?
Du vil jo nok bedre end nogen anden kunne fornemme om de vil lide afsavn.
Hvis deres aktivering foregår mellem dem indbyrdes, skal du/i jo også
være opmærksom på, at det nu vil være op til Jer, at få dem aktiveret i
den grad de nu er vant til.

> Jeg søger desperat nogle er faringer med ovenstående, som kan kan hjælpe mig
> i min beslutning og de begge skal til min ex's forældre, eller jeg kan tage
> min dejlige misser med....

Jeg synes da helt klart sagtens du kan tage missen med dig Men
tilgengæld kan en enlig indekat meget hurtigt begynde at kede sig. Så
med mindre du kan få begge misser med dig(*SS*), så synes jeg måske du
skal overveje en ny kammerat til din kat på et tidspunkt, når den værste
uro fra flytningen har lagt sig.

> Pft,
>
> Morten

Håber du kan bruge lidt af det......ellers ved jeg der sidder en masse
kyndige indefor området )
Og held & lykke med det!

--
Mvh. Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-01-04 20:27

In article <400581E2.1080703@nave.dk>, Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote:

> Jeg ved, at der er en herinde der for nylig har lavet en rigtig flot
> lang hylde med trappe.....men hvem kan jeg ikke liiige huske??

Er det det her du mener? (hugger lige din side, Katrine
Det er i hvert fald flot...

http://home1.stofanet.dk/beydana/kat-i-lejlighed.htm

Fra : Pia Nave

Dato : 14-01-04 21:16

Ann Rudbeck wrote:

> Er det det her du mener? (hugger lige din side, Katrine
> Det er i hvert fald flot...
>
> http://home1.stofanet.dk/beydana/kat-i-lejlighed.htm

Hej Ann

Det var lige sådan en jeg tænkte på
Den helt præcise jeg havde i tankerne var Marianne Juul's 'Bimsetrappe'.
Se den her:

Mvh. Pia

Fra : mudja

Dato : 14-01-04 19:34

Jeg vil skam også have mig en misser mere når det hele falder til
ro.......... Jeg er heller ikke helt klar over om mit nye hummer ligger i
stueplan. Så skal han selvfølgelig lukkes ud...

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 14-01-04 19:45

> [...]
> ro.......... Jeg er heller ikke helt klar over om mit nye hummer ligger i
> stueplan. Så skal han selvfølgelig lukkes ud...

Har du ikke mulighed for at tage de to katte I har nu, med dig ? Frem for at
tage den ene, og købe en anden senere ?

Mht. om det er en selvfølge at han skal lukkes ud ? Det ved jeg nu ikke ..
mine misser lever fint som indekatte .. og vi har heller ikke så mange
farlige biler herinde .. haha .. Nej, det jeg mener er - det er ikke
nødvendigvis synd for en kat at leve inde ..

Hilsen Pia

Fra : Jørgen

Dato : 14-01-04 19:57

> Har du ikke mulighed for at tage de to katte I har nu, med dig ? Frem for
at
> tage den ene, og købe en anden senere ?

Jeg syntes helt klart, hvis kattene har det godt sammen, så ville det være
synd at skilde dem fra hinanden... Tænk hvis du var 10 år gammel og havde en
søster, du tilbragte 24 timer sammen med hver eneste evige dag, også
pludselig en dag, bare fordi mor og far var så dumme ikke at kunne sammen,
så ja, så fjerner de bare din søster også ses i ikke igen... ikke nice tanke
veller?

Fra : mudja

Dato : 14-01-04 20:05

Vi er jo i den trælse situation at vi begge gerne vil have kattene med.....
Hankatten (Simba) har altid været min og Nala min ex's.... Derfor tror jeg
ikke at jeg kan få begge med. Hun vil jo heller ikke undvære begge katte....

Jeg har skam heller ikke bestemt mig fo at lukke ham ud.... Slet ikke hvis
lejlighede nligger for tæt på nogen vej..

Næste spørgsmål: Problemer med at få en killing når man har en ungkat....
Min Simba er ret voldsom når han overfalder Nala....... Kan det godt gå med
en killing??

Se forresten min nyoprettede profil på

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=694&limit_start=0&limit_user=15

Fra : Kate

Dato : 14-01-04 21:33

"mudja" <morten@mudja.dk> wrote in

> [...]
> med..... Hankatten (Simba) har altid været min og Nala min
> ex's.... Derfor tror jeg ikke at jeg kan få begge med. Hun vil jo

Ja, så er der jo kun at vurdere om kattene er tæt knyttede til hinanden
eller ej. Prøv at se så objektivt på det som du kan.
Jeg havde et søskendepar indtil 25 Marts 2003, da døde hunkatten, og
alle årene, (de er/var fra Juni '90) vidste jeg at skulle noget ske så
jeg måtte af med dem, ville jeg ikke et sekund betænke mig på at skille
dem ad for de var ikke særligt knyttede til hinanden. Stod jeg i sådan
en situation idag ville det være helt anderledes for selvom mine tre
yngste katte ikke ligger meget i arm, så er de på kryds og tværs meget
glade for hinanden og jeg ville synes det var synd at skille dem ad.

Jeg tror du må prøve at se det lidt som Jørgen også beskriver det. Hvad
nu hvis det var dig og en elsket søster eller bror som pludseligt fik
at vide at nu måtte i bare ikke ses mere nogensinde.
Men som sagt så kommer det jo helt an på kattenes indbyrdes forhold.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jørgen

Dato : 14-01-04 19:53

Mig og min kæreste er også lige gået fra hinanden, og vi havde også hver sin
kat... Der havde jeg også valget imellem, enten beholde min egen kat eller
give hende min med, og *snøft* det endte så med hun fik begge, da jeg syntes
det var for synd at skilde dem.... Og er du svimmel, jeg mangler dem, især
om aften foran fjernsynet, eller når man skal sove ørvørv, eller eller eller
når man kommer træt hjem fra work og vil putte....

Men ved du hva det fede af det hele er?? man kan købe nogle nye, også får
man hele glæden med killinger, engang til... Oog DENNE gang, må man helt
selv bestemme, hvilken race det skal være... og og og hvis hvis man syntes
de godt må gå på bordet... Ja så er der ingen sur mokke til at råbe af
dem.... Nøjseren jeg glæder mig til jeg får kat i april igen håber bare
de bliver lige så søde som de andre hmm

BTW: er der ikke nogle der lejer katte ud?? bare indtil april hva? for
der er godt nok lang tid til uge 16

Fra : Kate

Dato : 14-01-04 21:35

"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> wrote in

> Men ved du hva det fede af det hele er?? man kan købe nogle nye,
> også får man hele glæden med killinger, engang til... Oog DENNE
> gang, må man helt selv bestemme, hvilken race det skal være...

Hahahaha. Ja, nogle gange må man se optimistisk på tingene

> BTW: er der ikke nogle der lejer katte ud?? bare indtil april hva?
> for der er godt nok lang tid til uge 16

Ja, det kan du da godt bilde mig ind. Føj for en ventetid. At jeg
engang imellem er parat til at sælge mine katte betyder altså ikke at
du må leje dem Lige nu sover de og så er de jo søøøøødddde

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 15-01-04 09:19

"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> BTW: er der ikke nogle der lejer katte ud?? bare indtil april hva? for
> der er godt nok lang tid til uge 16

Altså....du må gerne låne min den ene, indtil han er blevet lidt mere
"voksen"! Han kom lige til at bide telefonledningen over i nat - IGEN!!! Jeg
troede ellers det var slut med det pjat.

Aj, det mener jeg jo ikke . Mon ikke han er taget til nåde igen, når jeg
kommer hjem i eftermiddag. Behøver jeg at sige, at jeg er blevet yderst ferm
til at samle ledninger?! Jeg tror jeg har 5-6 samlinger på min
telefonledning efterhånden, på trods af ledningsclips, tape m.m.

Men jeg forstår godt, at du er utålmodig. Puh, hvor ville jeg også glæde mig
helt vildt! Husk nu at fortælle, når det bliver tid .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Jørgen

Dato : 15-01-04 18:47

Cool, jeg er på vej, så får du 100 telefon ledninger i bytte *nikker ivrig*
god deal i'gås??

men heh ya i know... havde en Birma og en burmilla før og de skulle også
gumle på alle ledningerne, især birma'en... Men ihhh hvergang man tog ham op
for at skælde ham ud, begyndte han at spinde og slikkede en på næsen... så
kunne man jo ikke gøre andet end at kælde lidt for ham, og skælde ledningen
ud over at den ikke var samlet ordentlig *fløjte fløjte* skod ledninger

Hmm jeg vil gerne havde en sphynx, skal over og kigge på nogle i slutningen
af denne mdr.... Men skal jo også bruge en bror/søster til den, og der er
jeg meget i tvivl... har en del kig på en bengaler, men vil også gerne havde
en Singapura (har snakket med en opdrætter i Holland) men ihhhhh syntes det
er svært, vil gerne havde alle de katte jeg ser, især når det er
killinger.... hmm det skulle ikke undre mig, at jeg ender med at blive, ham
den underlige gamle mand, der bor alene sammen med 1000 katte hehe uhh
uhh mon man så kommer i ekstra bladet?? year 15 min. of fame pludselig
er jeg ikke så ked af at, jeg var for gammel for Popstars *GG*

Men hmm nu der kun 2½ mdr tilbage... ørvseren der er lang tid til

Fra : cc

Dato : 15-01-04 10:00

> BTW: er der ikke nogle der lejer katte ud?? bare indtil april hva? for
> der er godt nok lang tid til uge 16

Uha, da, da! det var godt nok noget af et tilbud, nu tror jeg, at jeg vil
bestille 3 uger til fjernøsten. Så kan du
jo låne 2 bengalere og 2 burmesere - var det noget??!! )

hilsen
Claus

Fra : Jørgen

Dato : 15-01-04 18:36

> Uha, da, da! det var godt nok noget af et tilbud, nu tror jeg, at jeg vil
> bestille 3 uger til fjernøsten. Så kan du
> jo låne 2 bengalere og 2 burmesere - var det noget??!! )

Du smider bare en mail, og de er hentet næsten inden du trykker send men
er for tosset med begge racer, så der bliver måske nogle problemer med at få
dem tilbage *gnæg gnæg*

Fra : CC

Dato : 15-01-04 23:58

> Du smider bare en mail, og de er hentet næsten inden du trykker send
men
> er for tosset med begge racer, så der bliver måske nogle problemer med at

> dem tilbage *gnæg gnæg*

Hmmm!! det kan godt være vi udsætter ferie lidt!!!

Fra : Jørgen

Dato : 16-01-04 08:29

Ørv også hehe