Ang. Tele2 ADSL
Fra : Christian

Dato : 14-01-04 17:01

Hej. Som overskriften siger har jeg et par spørgsmål ang. Tele 2 ADSL. Jeg
vil helst høre fra nogen som har det.

Hvor godt kører det?

Hvor lang tid tager det før det bliver leveret?

-Christian

Fra : Claus O

Dato : 14-01-04 20:36

"Christian" <2469732m001@stofanet.dk.invalid> wrote

>. Tele 2 ADSL. Jeg
> vil helst høre fra nogen som har det.

De er vist off-line idag så de vil have lidt svært ved at svare )))))

> Hvor godt kører det?
A H til.
DHCP serveren har haft problemer hele dagen og den seneste tid
har download været reduseret igen i primetime.
Find noget andet, eks. CC eller TDC.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-01-04 20:56

Wed, 14 Jan 2004 20:35:44 +0100, skrev Claus O, på 14 linier, i
<OUgNb.2328$Qe4.811@news.get2net.dk>, :

> [...]
>A H til.
>DHCP serveren har haft problemer hele dagen og den seneste tid
>har download været reduseret igen i primetime.

Hvornår er Primetime?
Lige nu kan jeg hente med 145 kb/s på en 1024 linie.

Men ja linien har det med og være nede engang imellem.
Idag var det vel fra 10,30 til 13
Det er også det længste jeg har været udefor før.
Normalt var deres 5 min udfald om morgenen.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Claus O

Dato : 14-01-04 21:02

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> wrote

> Hvornår er Primetime?
> Lige nu kan jeg hente med 145 kb/s på en 1024 linie.

Ja, ja - jeg kan også være heldig indimellem. Men en
2Mbit, skal ikke også køre som en 1/2 eller 1Mbit om aftenen.

> Idag var det vel fra 10,30 til 13

+ op og ned imellem 16 og 20. Det har de bare glemt på driftstatus.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-01-04 21:15

Wed, 14 Jan 2004 21:01:44 +0100, skrev Claus O, på 14 linier, i
<ahhNb.2337$vK4.2111@news.get2net.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> wrote

>Ja, ja - jeg kan også være heldig indimellem. Men en
>2Mbit, skal ikke også køre som en 1/2 eller 1Mbit om aftenen.

Sådan er min altid så det er ikke noget med og være heldig.

>+ op og ned imellem 16 og 20. Det har de bare glemt på driftstatus.

Ikke noget udfald her
så det var ikke alle.
Måske kun dig

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Claus O

Dato : 15-01-04 09:41

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> wrote

> Ikke noget udfald her
> så det var ikke alle.
> Måske kun dig

Ja, sykkert Carsten, eftersom du kunne ringe og få beskeden:
Vi har iøjeblikket landsdækkende problemer, der arbejdes.............

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-01-04 17:56

Thu, 15 Jan 2004 09:40:55 +0100, skrev Claus O, på 10 linier, i
<mpsNb.123$tD4.103@news.get2net.dk>, :

>"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> wrote

>Ja, sykkert Carsten, eftersom du kunne ringe og få beskeden:
>Vi har iøjeblikket landsdækkende problemer, der arbejdes.............

Nu lå landet således jeg sad ved computteren på dette tidspunkt og
havde forbindelse

BTW kan du ikke se forskel på C og K

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : H.S.

Dato : 15-01-04 13:01

"Claus O" <clausolsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Christian" <2469732m001@stofanet.dk.invalid> wrote
> DHCP serveren har haft problemer hele dagen

Har den ikke haft det de seneste par uger ? (eller er det et lokalt fenomen
? 8870)

Hjemmesider 'timer out' op til flere gange før den endelig kommer frem. -
Fejl i outlook når man vil hente mails (serveren kunne ikke findes) - efter
3-5 forsøg virker det igen.

Tele2 sucks.

Og ens opsigelse har de 'mistet'

Fra : Christian

Dato : 14-01-04 22:17

Vil det sige, at det ville være dumt at købe?
Ellers ville jeg nemlig vælge en 1024/128 CC forbindelse.

-Christian

Fra : ab

Dato : 14-01-04 22:34

> Vil det sige, at det ville være dumt at købe?
> Ellers ville jeg nemlig vælge en 1024/128 CC forbindelse.

Vi har kørt 2Mb / 512 Kb i ca. 3 mdr. - der har nok været problemer ca. 10
dage ud af nævnte periode - iflg ungerne, der næsten spiller hele deres
fritid væk er der tendens til at det går værre og værre - i går og i dag
er det gået helt af "TDC til".

Jeg ved ikke om nogen kan genkende oplysningerne på denne side ? / :

http://www.internetkvalitetsguide.dk/Results.asp

ab

Fra : Knud

Dato : 14-01-04 22:39

Christian wrote:
> Vil det sige, at det ville være dumt at købe?
> Ellers ville jeg nemlig vælge en 1024/128 CC forbindelse.

> -Christian
>
> "Christian" <2469732m001@stofanet.dk.invalid> skrev i en meddelelse

Jeg har en 1024/256 til 430/mdr og har været udemærket tilfreds siden 12
nov hvor den blev leveret som bestilt efter ca. 5 uger.
Men nu hvor man skal give 530 for samme linie er der andre muligheder
men jeg har ingen erfaring med andre.

Download er højere end lovet ca. 155 kbyte/sec fra tele2 eller fra TDC
test server, fra div. udenlandske sites henter jeg et CD-image (650 MB)
med ca 145 kbyte/sec.

Upload er lidt spøjst
Fylder du linie helt sender den med pauser, sådan at upload er ca. 26
kbyte/sec og ikke 29 kbyte/sec som den er ved UDP.
Hvad det skyldes har jeg ikke fundet ud af endnu.

Til gengæld er download praktisk talt ufølsom for samtidig upload,
imodsætning til mange TDC kunder som har "bemærket" denne ulempe.

Upload har ikke nogen supervigtig rolle hos mig.

Knud

Fra : Jan Richardy

Dato : 14-01-04 22:56

"Christian" <2469732m001@stofanet.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Vil det sige, at det ville være dumt at købe?
> Ellers ville jeg nemlig vælge en 1024/128 CC forbindelse.

Nu ved jeg ikke om geografi har noget at sige, men jeg har haft min 2mbit
Tele2 ADSL siden 5. december (som lovet ved bestilling, 5 ugers levering) og
den har kørt UPÅKLAGELIGT (jeg bor i Århus C).

Jeg uploader og downloader med det man kan forvente af min forbindelse (5-10
kilobytes/sek under den teoretiske hastighed), min ping i onlinespil
(counterstrike) ligger mellem 10-20 og forbindelsen har kun været nede to
gange siden 5. december. Begge gange tog det ca. 30-60 sekunder før
forbindelsen virkede igen.

Og der har heller ikke været problemer med regningen. Den har været på det
som den skal.

I løbet af de sidste par dage er der mange som har brokket sig over
hastigheden er mindre end de betaler for og at de ikke kan se websites i
Holland. Jeg har ikke haft sådanne problemer.

Så for mit vedkommende kan jeg kun anbefale Tele2. Jeg mistænker efterhånden
man af de Tele2-brokhoveder derude for at være trolls. Lyder underligt, at
der kan være så stor forskel på kvaliteten af en forbindelse fra Tele2 rundt
omkring i landet.

--

Mvh. - JanR
"That's not a salesman. That's your father."

Fra : ab

Dato : 15-01-04 08:39

"Jan Richardy" <janrichardyFJERN@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Christian" <2469732m001@stofanet.dk.invalid> skrev i en meddelelse

Læser man div. indlæg synes jeg absolut ikke at CC er at foretrække frem for
Tele2.

Tendensen i vores opkobling har været stigende ustabilitet med meget
kortvarige udfald / sider der først åbnes efter adskillige forsøg o.s.v.
Samtidigt har vi oftest kunne downloade med en hastighed meget tæt på det
lovede. Tidligere (hos TDC) havde vi konstant problemer når én af de 4
brugere vi er i familien downloadede, dette problem har næsten ikke vist jeg
efter vi gik fra 512 / 512 til den nuværende 2048 / 512.

ab

Fra : Claus O

Dato : 15-01-04 09:47

"Jan Richardy" <janrichardyFJERN@tele2adsl.dk> wrote

> [...]

>trolls. Lyder underligt, at der kan være så stor forskel på kvaliteten af

Med ovennævnte *tankegang* lagt sammen er du hermed gendøbt
Jan Troll Richard.

Fra : Jan Richardy

Dato : 15-01-04 13:11

> Med ovennævnte *tankegang* lagt sammen er du hermed gendøbt
> Jan Troll Richard.

Jeg hedder nu Richardy.

Fra : H.S.

Dato : 15-01-04 13:02

"Christian" <2469732m001@stofanet.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Vil det sige, at det ville være dumt at købe?
> Ellers ville jeg nemlig vælge en 1024/128 CC forbindelse.

Lad mig sige det sådan ... der er ikke noget 'midt imellem' - enten kører
det som det skal - eller også kører det af "¤#"¤ til.

Så hvis du alligevel tager chancen med dem, så vil jeg ønske dig held og
lykke, du får brug for det.