JavaScript hastighedsoptimering
Fra : Martin Mouritzen

Dato : 14-01-04 16:39

Jeg er udvikler af et JavaScript træ ( http://nanotree.sf.net ) som
egentlig fungerer ret godt, problemet er at når der kommer X antal mange
nodes, så går det frygteligt langsomt (40-60 sekunder om at rendere) i
nogle versioner af Internet Explorer.

Så vidt jeg kan se ligger problemet i de ikoner der bliver brugt, selvom
det er et stort træ vil der typisk kun være 6-7 billeder der skal
bruges, men jeg kan se i IE at den skriver f.eks. "600 elementer
mangler" i statuslinien, som så tæller nedaf, hvilket giver mig det
indtryk at den prøver at hente alle billederne, i stedet for at tage dem
fra cachen.

Lige nu samler jeg træet sammen ved at hælde det i én stor string, som
jeg så sætter document.body (eller et andet container-element)'s
innerHTML til. - Kan problemet være at IE ikke kigger efter billeder i
cachen når de er sat på den måde? - Vil det hjælpe at omskrive det så
det bruger document.createElement, osv. og så evt. loade billederne via.
et array som man henviser til (altså: img[1] = new Image(); og så
referere til det).

Gode tips til optimering af hastigheden modtages med glæde

mvh.
Martin Mouritzen.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 14-01-04 18:03

Martin Mouritzen wrote:

> Gode tips til optimering af hastigheden modtages med glæde

Ja, byg dit træ før window.onload, det virkede for mig.

Hintzmann c",)

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 14-01-04 18:23

Hej Martin,

Martin Hintzmann Andersen wrote:
> Ja, byg dit træ før window.onload, det virkede for mig.

Jeg har lige prøvet at smide funktionen der bygger træet ind før
dokumentet er loadet, det ser ikke ud til at give nogle
hastighedsforbedringer.

Hvordan mener du det skulle forbedre, og hvad har du prøvet med?

mvh.
Martin.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 14-01-04 19:16

Martin Mouritzen wrote:

> Jeg har lige prøvet at smide funktionen der bygger træet ind før
> dokumentet er loadet, det ser ikke ud til at give nogle
> hastighedsforbedringer.

Jeg formulerede mig vist ikke så godt.
Du skal eksikvere showTree(''); lige efter <div id="examplediv"></div>
Og ikke i init() funktionen som køres ved body onload.

Jeg vil nok bedre kunne hjælpe dig hvis du giver et link hvor du viser
hvad du har gjort.

Hintzmann c",)