Hævede lymfekirtler
Fra : Benz

Dato : 14-01-04 14:46

Hej,

Jeg er en ung fyr på 23 år, der har døjet med hævede lymfekirtler de sidste
2 uger. Dagen før nytårsaften blev jeg angrebet af utroligt hævede
lymfekirtler på halsen (oppe under kæben i hver sin side) og af feber og
halsbetændelse. Det gik så over igen omkring d. 4 januar. Men nu (d. 12
januar) blev jeg igen ramt af hævede lymfekirtler og det gør ret ondt når
man rører ved dem. Jeg har ikke længere ondt i halsen eller feber. Hvad kan
dette skyldes?

Mvh

Benz

Fra : Lyrik

Dato : 20-01-04 06:04

"Benz" <benzen1999@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> januar) blev jeg igen ramt af hævede lymfekirtler og det gør ret ondt når
> man rører ved dem. Jeg har ikke længere ondt i halsen eller feber. Hvad
+++++++++++++++++++++++++++++
Fåresyge?
Spørg lægen!

Jens

Fra : Benz

Dato : 27-01-04 22:27

Jeg har tidligere overvejet om det kunne være fåresyge, men selve hævelsen
er gået væk nu. Jeg kan dog stadig mærke mine lymfekirtler hele vejen ned ad
højre side af halsen. De er hårde, men gør ikke ondt. Jeg kan ikke lade være
at tænke på om jeg måske har lymfe kræft, da jeg ofte kan vågne op om natten
badet ind i sved og døjer med en del kvalme. Er der andre inde i dette forum
der har lidt af samme symptomer og har fået opklaret det hos lægen?

Desuden døjer jeg med at jeg har sorte rander rundt om øjnene. Når jeg
trækker ud i huden ser det nærmest ud som om det er én lang blodsamling
rundt om øjnene (også inde i øjenhulen). Hvad kan dette skyldes? Jeg får
jævnlig god søvn (ca. 7 timer hver nat).

På forhånd tak

Benz

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-01-04 01:20

"Benz" <benzen1999@hotmail.com> skrev

> [...]
natten
> badet ind i sved og døjer med en del kvalme.

Jeg har ikke megen forstand på emnet, men med den MISTANKE burde du
opsøge en læge.

Det råd har du i øvrigt fået en gang før.

Man kan sige meget om læger hvilket jeg ikke gøre her, men de bider
ikke.
Tag dig sammen og få bestilt en tid.

Mvh.

Fra : dias

Dato : 26-02-04 06:56

Hejsa Lyrik, hvordan er det gået med dig og dine hævede kirtler? Jeg spørger
fordi jeg nu har været plaget af det samme i ca en uge og der nu er gået et
stykke tid siden du skrev dit indlæg. Lægen siger vi skal se tiden an, det
kan være infektion.

Fra : Benz

Dato : 01-03-04 13:27

Hej Dias,

Jeg hedder så ikke lyrik, men lad dette ligge

Jeg afventede situationen og nu er jeg ikke længere hævet på siden af
halsen. Det var en infektion som jeg døjede med. Jeg har stadig lidt endnu..
Forkølelsessår og sår i næsen. Men tiden viste at det ikke var noget
alvorligt.

Mvh

Benz