Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
skatteregler ved sponsering
Fra : Carsten Thrane

Dato : 14-01-04 11:12

er der nogen som ved om en virksomhed slipper billigere i skat hvis
den giver penge til charityorganisationer.

hvis man fx giver 100.000 til røde kors kan man så trække pengene fra
i skat

bliver man begunstiget i selskabsskab ?

MVH
Carsten Thrane

Fra : alexbo

Dato : 14-01-04 20:08

"Carsten Thrane"

> hvis man fx giver 100.000 til røde kors kan man så trække pengene fra i
skat
Nej, ingen kan trække noget fra i skat.
På Røde Kors hjemmeside kan du læse noget om, hvilke muligheder der er.
De skriver også "trække fra i skat" men de mener i indkomst.

> bliver man begunstiget i selskabsskab ?
Næh, men måske bedækket.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Thrane

Dato : 15-01-04 09:00

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> wrote in message news:<bu442p$20mk$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> På Røde Kors hjemmeside kan du læse noget om, hvilke muligheder der er.
> De skriver også "trække fra i skat" men de mener i indkomst.

klip fra røde kors hjemmeside
*************************************
Du kan trække bidrag fra i skat

Når du støtter Dansk Røde Kors, kan du trække dit årlige bidrag fra i
skat.

Dog gælder, ifølge skattereglerne, at de første 500 kroner om året
ikke kan trækkes fra på selvangivelsen. Og du kan maksimalt trække
5000 kroner fra. (Der er særlige regler for gavebreve – se nedenfor).

Eksempler på fradragsret
* Hvis du giver 500 kroner om året, kan du intet trække fra.

* Hvis du giver 1000 kroner om året, kan du trække 500 kroner fra.

* Hvis du giver 3000 kroner, kan du trække 2500 kroner fra.

* Hvis du giver 5500 kr. eller mere, kan du trække 5000 kroner fra.

Særlige regler for gavebreve
Hvis du tegner et gavebrev – hvor du giver et fast årligt beløb i
mindst 10 år – kan du trække hele beløbet fra i skat.

Du kan maksimalt fratrække 15 procent af din samlede indkomst – det
vil sige den personlige indkomst og eventuel positiv
nettokapital-indkomst.

Dog kan du altid trække 15.000 kroner fra, uanset størrelsen af din
indkomst.

Hele det årlige beløb skal være indbetalt inden for et kalenderår.
******************************
hvad mener du med bedækket ?
er det anderledes for firmaer ?
Levere indkomst giver vel lavere skat ?
MVH CT

Fra : alexbo

Dato : 15-01-04 21:25

"Carsten Thrane" skrev

> klip fra røde kors hjemmeside

Ja, jeg har jo læst det, derfor fik du henvisningen.
Uanset hvad Røde Kors skriver på deres hjemmeside, kan man ikke trække noget
fra i skat, man kan trække fra i indkomst.
Det skrev jeg også i mit indlæg, jeg har ikke ændret mening siden

mvh
Alex Christensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-01-04 19:38

alexbo wrote:

> Uanset hvad Røde Kors skriver på deres hjemmeside, kan man ikke trække noget
> fra i skat, man kan trække fra i indkomst.

En udbredt tolkning af udtrykket "at trække noget fra i skat" er, at
den skattepligtige indkomst nedsættes helt eller delvist med det beløb,
der "trækkes fra", således at den endelige skattebetaling reduceres.

Det betyder ikke, at man krone for kroner reducerer skatten med det
beløb, man "trækker fra".

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.