Kridsled skov
Fra : Frank Bøgh

Dato : 14-01-04 10:35

Er der nogen der eventuelt kan hjælpe mig med at lokalisere et sted der
kaldes Kridsled? Det kan eventuelt være et sted i den sydlige del af
Jylland, hvor der har været skov bl.a. omkring 1690, men jeg ved i
virkeligheden intet om stedet.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-01-04 10:49

Frank Bøgh skrev:
> [...]
> der kaldes Kridsled? Det kan eventuelt være et sted i den sydlige del
> af Jylland, hvor der har været skov bl.a. omkring 1690, men jeg ved i

Vildt gæt:
Det skulle vel ikke være den lille skov "Krejsel" sydvest
for Christiansfeld? (Nord for Moltrup).

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Kai Eskildsen Møller

Dato : 14-01-04 20:30

"Frank Bøgh" <hfbof@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kaldes Kridsled? Det kan eventuelt være et sted i den sydlige del af
> Jylland, hvor der har været skov bl.a. omkring 1690, men jeg ved i

Kridsled lå (ligger?) sandsynlig i Åstrup Sogn. Her var der på et tidspunkt
en skovrider Baltzer B. Bøeg i Kridsled Skov. Han blev begravet 1768 i
Åstrup Kirke.
Hvilken skov af de omkringliggende skove der er tale om er jeg ikke helt
sikker på.

Venlig hilsen
Kai Eskildsen Møller
www.dk-kem.dk

Fra : Kai Eskildsen Møller

Dato : 14-01-04 22:00

For en god orden skyld skal jeg tilføje, at der er tale om Åstrup Sogn i
Ribe Amt

Fra : Frank Bøgh

Dato : 16-01-04 00:26

Tusind tak for svaret, det var faktisk ham Baltzer jeg ledte efter, men
skoven kan jeg altså ikke finde. Der findes måske optegnelser "et eller
andet sted" om skovene i dette område, den pågældende skovrider må jo have
været ansat og "nogen"
men eller mange tak for hjælpen.