Ip adresser i netværket + lukke for Kazaa
Fra : TS

Dato : 14-01-04 10:07

Hejsa.

Jeg/vi har et netværk:

ADSL med afst IPnummer-- Netgear WGR 614 Router (lukket for
wlan)--switch---flere computere

Her på de sidste par dage synes jeg at netværket ud af huset er blevet
langsommmere. DEt kan selvfølgelig skyldes at en eller anden sidder og suger
med Kazaa.
Men jeg har også lagt mærke til noget andet. DEt er at jeg når jeg browser
og den borwseren henter sider, får den nogen gange også fra en adresse
127.0.0.1. DEt er da en intern adresse, er det ikke? Vores router har
192.168.0.1. Kan det være en som har sat en server op, og som generer
trafikken?

Et andet spørgsmål er: Hvordan får man 'generet' folk der bruger Kazaa og
Edonkey? Kan man sætte et filter op på routeren, eller lukke nogle porte?
Kan man evt. begrænse folks adgang til nogle få porte af gangen, eller bare
forbindelser ud af huset?
Men det kan garanteret ikke gøres med routeren, der skal man vel have en
decideret server?

/TS

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-01-04 13:19

"TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk> writes:

> [...]

> 127.0.0.1. DEt er da en intern adresse, er det ikke? Vores router har
> 192.168.0.1. Kan det være en som har sat en server op, og som generer

127.0.0.1 er din egen maskine.

Martin
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : PS

Dato : 15-01-04 12:14

TS wrote:

> [...]
> 127.0.0.1. DEt er da en intern adresse, er det ikke? Vores router har
> 192.168.0.1. Kan det være en som har sat en server op, og som generer

127.0.0.1 = localhost = din egen maskine

> [...]
> forbindelser ud af huset?
> Men det kan garanteret ikke gøres med routeren, der skal man vel have en

Måske din router kan indstilles til at spærre for bestemte porte, kan
den det kan det fint lade sig gøre.

Fra : TS

Dato : 16-01-04 08:34

> 127.0.0.1 = localhost = din egen maskine

Ok, tak - det må være min firewall der gør et elelr andet.

> Måske din router kan indstilles til at spærre for bestemte porte, kan
> den det kan det fint lade sig gøre.

Det kan den. DEt er abre svært at finde ud af hvilke pore der skal lukkes
for.

TS

Fra : Jekka

Dato : 16-01-04 08:55

> Det kan den. DEt er abre svært at finde ud af hvilke pore der skal lukkes
> for.

Jeg spærre for alt dette:

deny log tcp from any to any 5190-5193 setup # AIM / ICQ
deny log tcp from any to any 5050 setup # Yahoo Messenger
deny log tcp from any to any 1863 setup # MSN Messenger
deny log tcp from any to any 1214 setup # KaZaa
deny log tcp from any to any 6346,6347 setup # Gnutella
deny log tcp from any to any 4444,5555,6666,7777,8875,8888 setup # Nap

Fra : TS

Dato : 16-01-04 13:06

alt dette:

> deny log tcp from any to any 5190-5193 setup # AIM / ICQ
> deny log tcp from any to any 5050 setup # Yahoo Messenger
> deny log tcp from any to any 1863 setup # MSN Messenger

Så lukker du jo også for disse chatprogrammer? - eller er det kun de porte?

Er det de gængse porte de bruger?

/TS

Fra : Jekka

Dato : 16-01-04 16:26

> Så lukker du jo også for disse chatprogrammer? - eller er det kun de
porte?

?? Ja, jeg lukker for de chatprg.

> Nap
>
> Er det de gængse porte de bruger?

Det er dem vi har spærret for. Jeg kan f.eks. ikke bruge Kazaa, eDonkey
eller ICQ.

Fra : ukendte

Dato : 16-01-04 10:54

"TS" skrev d. 14-01-04 10:07 dette indlæg :
> [...]
> decideret server?
>
> /TS
>
> Prøv at køre IPCONFIG /ALL så kan du se hvilke adresser din maskine
bruger

http://www.kandu.dk/