Naboens hund
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 22:37

Hejsa

Har lige et spørgsmål. Vi har et nabo-par som har en beagle på knap 3 år. Da
de fik den var alt fryd og gammen, men lidt hen ad vejen stødte
"drengestregerne" til. De begyndte at råbe og skrige af den konstant, kan
hører det lige så tydeligt når de er hjemme. Når de ikke er hjemme og hunden
er indenfor, hyler den dagen lang til de kommer hjem til den igen, hvor den
så bliver råbt og skreget af, fordi den har lavet ulykker (ikke noget at
sige til efter 12 timer alene) De er næsten aldrig hjemme ved den, kommer
kun hurtigt hjem fra arbejde og så afsted igen. Nu er de så begyndt at lukke
den ud i haven når de tager afsted, der står den så og hyler og gøer hele
dagen (ikke så slemt nu som det var i sommers) Vores spørgsmål er så om det
ikke er synd at lade en hund gå ude fra morgen til aften på denne årstid?
Den har ingen læskur eller lign. den kan gå ind i, kun haven. Det er i alt
slags vejr fra regn til snestorm.Vi taler ikke rigtig med naboerne, men har
forsigtigt spurgt dem, om de ikke kunne gøre noget ved den hylen og gøen,
men fik bare at vide "Det kan vi ikke forstå, ingen andre har sagt noget"

Vil bare hører om det er os der er helt forkert på den når vi har så ondt af
den lille stakkel?

Mvh.

Fra : Verner

Dato : 13-01-04 22:53

On Tue, 13 Jan 2004 22:37:14 +0100, <BogH> wrote:

> [...]
>
>Vil bare hører om det er os der er helt forkert på den når vi har så ondt af

Det lyder da som nogle ualmindelige dumme svin !

Hvis du vil ta' kampen, så er der kun en vej - en politianmeldelse.

Verner

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-04 23:19

Det lyder som nogle, som er faldet for en Beagles charme, og først bagefter
fundet ud af, at den er en selvstændig lille stædig rad.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 14-01-04 17:00

Verner wrote:

> Det lyder da som nogle ualmindelige dumme svin !
>
> Hvis du vil ta' kampen, så er der kun en vej - en politianmeldelse.
>
> Verner

Det vil jeg tilslutte mig, giv dem en advarsel først og hjælper det
ikke så anmeld det til politiet eller Dyreværnet.
Det der er fandeme dyreplageri, op i rø... med om i bliver uvenner
med de naboer, de er alligevel ikke værd at spilde 2 sekunder på.

/Jens (der ser rødt når han hører om den slags)

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 13-01-04 22:58

Vores søn er lige kommet af med en hund magen til den skal bo ude på
landet de boede i rækkehus der var mange klager en umulig race, har selv
schæferhund de er nemme at opdrage og omgås

Fra : Jens

Dato : 14-01-04 12:27

> Vores søn er lige kommet af med en hund magen til den skal bo ude på
> landet de boede i rækkehus der var mange klager en umulig race, har selv
> schæferhund de er nemme at opdrage og omgås

Det er lidt for nemt at skyde skylde på "umulig race". Problemerne opstår
oftest når ejeren ikke har sat sig ind i, hvad det er for en hund han har
anskaffet, og forsømmer hunden og dens behov.

Umulige hunde findes meget sjældent; men umulige hundeejere alt for tit!!

Ingen tvivl om at en schæfer generelt er nemmere at opdrage - de er jo
"socialt underudviklede, uselvstændige og behagesyge", hvis vi nu skal blive
i ovennævnte sprogbrug.

Beaglen er ofte en " intelligent enspænder", der gerne skal have tingene at
vide mere end én gang for nu lige at være sikker på, at man mener det
alvorligt. Men umulig, endsige dum - det kan man ikke generelt kalde
beagler.

Mvh
Jens ( selv beagleejer ,-)

Fra : Lykke

Dato : 14-01-04 07:57

Det er kun nogle bestemte typer får samt højlandskvæg der må gå ude ialt
slags vejr uden overdækning. De har pelsen til dette. En hund skal have
mulighed for at komme ind i læ og tørvejr. alt andet er dyreplageri og bør
meldes.
Det kan godt være naboerne bliver sure, men hellere dette en en hund der
lider.

Poul

Fra : Jynis

Dato : 14-01-04 08:07

<BogH> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil bare hører om det er os der er helt forkert på den når vi har så ondt

Har den lille stakkel ikke et hundehus at gå i ? Prøv at tale med en dyrlæge
om problemet. De ved som regel hvordan man takler sådanne situationer.Det er
efter min mening ikke en ordtenlig måde at have hund på . uanset hvilken
hund det er. Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 14-01-04 09:38

Hej BogH.
Kontakt en fra Dyrens Besktyttelse og få en snak med en derfra, de kan i
mange tilfælde gribe ind.
Hunden skal have et sted hvor den kan gå ind.
Hilsen susanne.

Fra : Eifelvuf

Dato : 14-01-04 13:21

"" skrev d. 13-01-04 22:37 dette indlæg :
> [...]
noget"

> Vil bare hører om det er os der er helt forkert på den når vi har så

Hej.

Uddrag af hundeloven.

"§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende
gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver
dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne
foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at
lade den fjerne. Justitsministeren kan, for så vidt det drejer sig om
hunde, der af erhvervsmæssige opdrættere holdes indelukket i hundegård
eller på anden måde, dispensere fra denne bestemmelse i tilfælde, hvor
der ved en hundegårds anlæggelse og indretning er taget ethvert rimeligt
hensyn til bebyggelsesforholdene.

§ 5. Det er forbudt til stadighed at holde en hund bundet.
Stk. 2. Når en hund holdes bundet, skal dens lænke mindst være 5 m lang,
og den skal have adgang til et opholdsrum, der kan yde den forsvarligt
læ mod regn, blæst og kulde. Består opholdsrummet i et hundehus, skal
det være rummeligt og så højt, at hunden kan stå oprejst."

Anmeld skiderrikkerne til Politiet !

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/