Fejlfinding af "Medarbejderbredbånd"
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-01-04 22:41

Jeg har fornyligt klargjort 2 pc´er for en bekendt.
(2 forskellige forbindelser)(forskellige postadresser)

Begge maskiner kører med Win ME.

Isatte netkort, installerede drivere, installerede TCP/IP
-Satte dem til dynamisk IP / DNS

De medfølgende cd´er fra TDC virkede ikke på nogle
af pc´erne. (Jeg kan ikke umidelbart huske hvad der var galt)

Jeg installerede Winpoet manuelt,
indtastede det medfølgende brugernavn/Adgangskode.
Satte IE til at bruge den nye forbindelse.

-Da "den store dag" kom.. virkede kun den ene maskine!

Foreløbigt har ejeren brugt over 2 timer i telefonen med en
TDC Supporter -Uden at få det til at virke.

Jeg regner med at hvis jeg havde taget fejl mht. forbindelsestype
(PPoE/DHCP) ville supporteren have fundet ud af det med det samme?
(Og hvorfor skulle der så være medsendt adgangskode)

Jeg har lovet at komme imorgen tidligt for at se på det..

-Umidelbart går jeg fortsat udfra at der et tale om en PPoE forbindelse.
-Fjerner winpoet
-Fjerner Netværk via modem
-Geninstallere Netværk via modem.
-Geninstaller Winpoet
-Teste forbindelsen med IE
-Hvis der ikke er forbindelse, prøve at pinge en DNS server
-Kan jeg pinge den, så geninstallere winsock.

-Og hvis det stadig ikke virker ...
Formatere og geninstallere hele skidtet....

Noget jeg har glemt at tænke på??

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Kasper Christensen

Dato : 13-01-04 23:32

> Noget jeg har glemt at tænke på??

Nu er det godtnok 1½ år siden jeg arbejde hos TDCInternet, men jeg mindes da
at ved winpoet var det kun en maskine på. Ikke noget med to på det samme
kundenummer. (Kick me if i'm wrong).

Grunden til at den anden nok ikke vil på, hvis min formodning er korrekt, så
er det fordi den ene ip som er tilgængelig er låst til den anden i x antal
minutter/timer.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-01-04 00:02

"Kasper Christensen" <news@*REMOVE*kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
da
> at ved winpoet var det kun en maskine på. Ikke noget med to på det samme

Hej Kasper

Jeg havde åbenbart ikke forklaret mig tydeligt nok..
>(2 forskellige forbindelser)(forskellige postadresser)

-Og naturligvis også 2 forskellige Brugernavn/adgangskode

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-01-04 00:23

> Jeg havde åbenbart ikke forklaret mig tydeligt nok..
>
> -Og naturligvis også 2 forskellige Brugernavn/adgangskode

Ahhh, eller også har jeg bare ikke læst ordenligt

Så har jeg ingen forslag

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-01-04 00:31

> Ahhh, eller også har jeg bare ikke læst ordenligt
>
> Så har jeg ingen forslag

-- ØV --

Men tak alligevel.

Fra : KsNa

Dato : 14-01-04 20:17

"Henrik Nielsen" <nospam@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg havde åbenbart ikke forklaret mig tydeligt nok..
>
> -Og naturligvis også 2 forskellige Brugernavn/adgangskode

Er det 2 ADSL-linier, med hver sin PC ?

Mvh.
Kim

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-01-04 00:26

57805262 / 22379837
"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det 2 ADSL-linier, med hver sin PC ?

Jep, det var det.

Og problemet er løst ved at:
-Fjerner winpoet
-Fjerner Netværk via modem
-Geninstallere Netværk via modem.
-Geninstaller Winpoet
-Geninstallere winsock

Problemet var formodentligt opstået ved at den tidligere har
kørt med analogt modem, hvor de haved fået installeret noget
Gator software, og et eller andet var kikset da de har fjernet
det.