Mozilla FireBird: Undgå load af billeder f~
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-01-04 22:31

Der er nogle sites, hvor jeg ikke ønsker at loade billeder fra - specifikt
fx chart.dk, doubleclick.net etc . I Tools/Options/Web features kan man
vælge, at man ikke ønsker at loade billeder fra andre sites end det
aktuelle - men jeg synes nu, at det er lige at stramme den lidt. Der er
også en knap "Permissions", hvor man kunne forestille sig, at det var
muligt at lave Block/allow for enkelte websites.

Men - denne boks virker slet ikke - den er disabled ligesom begge knapper
på den.

Er det kun i min FireBird, at det er tilfældet - og hvis så, er det muligt
på anden vis at indstille FireBird til at gøre det ønskede?

Versionen af FireBird er 0.7

Det eneste jeg umiddelbart kan finde om det er [1], men indlægget er over
to år gammelt.

[1] http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=1969#4

--
Jesper Stocholm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-04 23:25

Jesper Stocholm skrev:

> Der er nogle sites, hvor jeg ikke ønsker at loade billeder fra
> - specifikt fx chart.dk, doubleclick.net etc .

Prøv AdBlock: <http://adblock.mozdev.org/>. Det virker både med
Mozilla og FireBird - og det kan alt hvad du efterlyser. Den kan
blokere billeder, flash, scripts og iframes fra udvalgte steder
(man definerer selv hvilke - og man kan blokke et billede/site fra
højrekliksmenuen).

Eneste hage ved det er at det kan give problemer med visse
javaapplets - bl.a. netbanklogins.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Jacob Riis

Dato : 14-01-04 14:31

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det kun i min FireBird, at det er tilfældet - og hvis så, er det muligt
> på anden vis at indstille FireBird til at gøre det ønskede?

[snip]

> --
> Jesper Stocholm

Jeg tror du har overset noget. Hvis du er på en hjemmeside hvor der er en
chart.dk box så kan du højreklikke den og vælge blok image from... (husk
at reloade siden hvis du med det samme vil se at blokeringen virker) Hvis du
så fx har valgt at blokere for chart.dk vil den optræde i listen på
"Permissions" under servere som du ønsker at blokere for. Hvis du vil ændre
indstillingerne kan det gøres under "permissions" Jeg tror den er grå hos
dig fordi du ikke har blokeret for nogen sider.

Jeg ville prøve mig lidt frem med den indbyggede metode til at blokere for
billeder som jeg lige har omtalt. Hvis du vil have lidt flere muligheder kan
du prøve Ad Block som Jens omtaler. Det er en udmærket extension.

--
Jacob

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-01-04 19:14

Jacob Riis wrote :

> [...]
> blokere for. Hvis du vil ændre indstillingerne kan det gøres under
> "permissions" Jeg tror den er grå hos dig fordi du ikke har blokeret

Aah - det giver måske lidt mening.

> [...]
> for billeder som jeg lige har omtalt. Hvis du vil have lidt flere
> muligheder kan du prøve Ad Block som Jens omtaler. Det er en udmærket

Jeg har hentet extension og installeret den, og den er lige præcist, hvad
jeg ønskede.

Tak til jer begge,

:)

--