Manglende forbindelse
Fra : Allan Ryder

Dato : 13-01-04 21:32

Hej

Jeg oplever en gang imellem at forbindelsen til internettet, går ned. Dvs.
at der er lys i DSL eller link på adsl modemet, men ingen adgang gennem
routeren til internettet. Dette har jeg oplevet,ud over hjemme hos mig selv,
også hos andre. Routerne der har været brugt er zywall1, zywall2, og D-link.
Alle gør det samme.
Løsningen er nu hurtig overset, det er bare at tage strømmen til routeren,
for derefter at tilslutte den igen, og hvups forbindelse til internettet.

Men er der nogen der ved hvorfor routerne smider forbindelsen?

Allan

Fra : Tom Madsen

Dato : 14-01-04 00:36

"Allan Ryder" <rytek@rytek.dk> wrote in

> [...]
> internettet.
>
> Men er der nogen der ved hvorfor routerne smider forbindelsen?

Hej Allan

Jeg har haft en lignede problem med Linksys routere, det kom jeg udover
ved at opdatere firmwaren.

Prøv at drible på producentens hjemmeside og se om der ikke er
opdateringer til firmware på routeren. Der vil du også finde anvisninger
på hvordan du skal opdatere den.

Mvh

Tom Madsen

Fra : Allan Ryder

Dato : 14-01-04 07:25

"Tom Madsen" <tom.madsen@nospam.net> wrote in message
> [...]
>
> Prøv at drible på producentens hjemmeside og se om der ikke er
> opdateringer til firmware på routeren. Der vil du også finde anvisninger

Dette er selvfølgelig gjort på alle routerne, men uden held.

Allan