Kat og papegøje
Fra : Jane :o)

Dato : 13-01-04 21:17

Har nogen af jer herinde hørt om kat og papegøje som "gode venner".

I ved, ligesom man ser hund og kat, kan blive venner?

Mvh Jane

--
"Stor digter, stor tandpine ­ lille digter, lille tandpine" - HC Andersen
www.janemark.dk

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 14-01-04 09:21

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> wrote in message news:<BC2A10D4.7AFB%virker@hotmail.NOSPAMcom>...
> Har nogen af jer herinde hørt om kat og papegøje som "gode venner".
>
> I ved, ligesom man ser hund og kat, kan blive venner?
>
> Mvh Jane

Hej Jane

Ja i nogle tilfælde kan det vist godt lade sig gøre - prøv at læse
denne debat-tråd:
http://livsstil.jubii.dk/debat/showthread.php?s=e0d27d7240cfbc63d7f09d3b15f23c52&threadid=45028&highlight=papeg%F8je

Fra : Jane :o)

Dato : 14-01-04 19:04

> [...]
>
> Hej Jane
>
> Ja i nogle tilfælde kan det vist godt lade sig gøre - prøv at læse

Tak.

Det var en meget sød og sjov historie fra det virkelige liv, den med
papegøjen og kattene.

Mvh Jane

--
www.janemark.dk/nalanils.html - to søde katte

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-01-04 06:06

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> wrote in message
> Har nogen af jer herinde hørt om kat og papegøje som "gode venner".
>
> I ved, ligesom man ser hund og kat, kan blive venner?
>
> Mvh Jane

Hej Jane.

Mine forældre har altid (- så længe jeg kan huske, d.v.s. ca. fra slutningen
af 60'erne ) haft både katte og gøjer, og jeg har godt nok ikke oplevet at
gøjerne og kattene kunne blive gode venner, men det kommer nok også meget an
på dyrene.

Vores katte er/var alm. huskatte af 'Jellicle'-typen ( Læs 'Old Possum's
Book For Practical Cats' af T.S. Eliott.. ) og alm. rundstrikkede
misser, med en enkelt grå Russian Blue-agtig undtagelse - og gøjerne har
været amazon- og kakaduegøjer, og kattene er altid gået i en stor bue uden
om gøjerne, med mindre gøjerne har været i buret.
Når man så står og ser sådan en gøje tage en bambus- eller
frugttræs-gren/pind under behandling, ved man hvorfor.

Gøjernes temperament har nok gjort det svært for kattene at blive venner med
dem - lad mig sige det på den måde: Hvis du ikke var en del af husstanden,
skulle du passe godt på dine fingre/ører/hvadsomhelst i nærheden af gøjerne!
Sådan en kakadue eller grøn amazongøje kan godt nappe til, skulle jeg lige
hilse og sige, også selv om det kun var et kærligt nap man fik, og ikke et
decideret bid.

Så efter nogle indledende forsøg blev det opgivet at have gøjerne flyvende
frit - til gengæld fik de så et rigtigt stort bur, hvor de kunne flagre
rundt og hygge sig, så kunne kattene få fred.

Vagtpapegøjer? Hmm, now there's a thought!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Jane :o)

Dato : 15-01-04 15:02

[SNIP]
> Vagtpapegøjer? Hmm, now there's a thought!
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

Hej Aragorn

Sjov historie.

Dog kan papegøjer godt blive mere tamme end til at de render og bider.

Mængden af papegøjer har sikkert en del at sige, lige hvad det angår.

Tjaa. vagtpapegøjer...

Mvh Jane

--
www.janemark.dk