Anbefaling af bundkort, processor, RAM og ~
Fra : Michael

Dato : 13-01-04 20:51

Hej NG!

En af mine søns kammerater skal tilat opgradere sin spille -pc, så jeg har
lovet ham at kigge lidt på sagen.
Tænkte at nogen af jeg måske kunne give ham en anbefaling med på vejen?

Han har 4000 kr. til sin rådighed - og er i besiddelse af de øvrige dele,
bl.a. et Audigy 2 lydkort og et Geforce grafikkort af en art (vistnok et
Titanium 4200?).

Hilsen Michael

Fra : Jonny Jensen

Dato : 13-01-04 23:41

Well, ville nok købe flg.:

Bundkort: ASUS A7N8X Deluxe --- ca 850 - 900,-
CPU: AMD Athlon XP 2500+ --- ca 700,-
Ram: Kingston 2 x 256 MB ram, PC3200, DDR400 --- ca 700 - 800,-
Harddisk: Western Digital 1200JB, 120 GB ATA, 7200 RPM, 8MB cache --- ca
700-750

Den vil yde ganske godt, og ikke bruge alle drengens lommepenge... Og hvis
den skal dette, kan man jo evt bytte BOX-køleren ud med en Thermal Right
SLK947 og en 19 dB Papst til ca 550,- ekstra...

Jonny.

Fra : Niels Bay-Nielsen

Dato : 14-01-04 16:31

Det er lige før du kan købe en pentium 4 2.4 Ghz for de penge eller en
athlon 2600 xp til den pris a 4000 kr komplet uden skærm og software

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-04 18:04

In article <SgdNb.1990$G46.1755@news.get2net.dk>, nbay@tele2adsl.dk
says...

> Det er lige før du kan købe en pentium 4 2.4 Ghz for de penge eller en
> athlon 2600 xp til den pris a 4000 kr komplet uden skærm og software

Hvem svarer du og hvad svarer du på?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michael

Dato : 15-01-04 14:36

> [...]
> den skal dette, kan man jo evt bytte BOX-køleren ud med en Thermal Right
> SLK947 og en 19 dB Papst til ca 550,- ekstra...

Mange tak for det gode svar - han blev rigtig glad for det

Hilsen Michael