Useriøs hvalpekøber??
Fra : Anne Marie

Dato : 13-01-04 20:40

Hej.

Jeg har tidligere haft 2 sorte hunde (henholdsvis labrador og rottweiler)
Har nogle af jer erfaringer med, at blive opfattet som useriøs, hvis man
har en præference mht. farve? For det indtryk vil jeg jo nødig give.
Har gule labradors mon lettere ved at håndtere sommersolen end sorte?

På forhånd tak.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-01-04 21:27

"Anne Marie" <NA@NA.DK> wrote in message
> [...]
> Har nogle af jer erfaringer med, at blive opfattet som useriøs, hvis man

Personligt ville jeg ikke sælge en hvalp til en hvis hun udelukkende valgte
Flatcoat fordi den var sort (eller Leverbrun)! Folk skal priortere racen
først, altså hvilken hund de har fundet ud af vil passe ind i deres hverdag
og til deres livsstil. Efterfølgende, absolut som 2. priortet kan de vælge
ud fra farven hvis deres kærlighed er faldet på en race der fås' i flere
forskellige farver!

Jeg vil også sige, at står man og skulle vælge imellem 2 hvalpe man skal
bruge til jagt hvor den ene er sort og den anden brun, men den sorte passer
sindsmæssigt bedst og apporterer godt osv. ville det være helt hen i vejret
at vælge den leverfarvede hvis den ikke viste tegn på apport-lyst!

Jeg ville ikke ha' noget problem hvis der kom en famili, de havde tabt deres
hjerte til Flatten og var indforstået med dens sind og aktivitets-niveau og
jeg stod med et kuld med både brune og sorte, at lade dem ta' en brun hvis
det var den farve de foretrak (og vi sammen vurderedehvalpen ville passe til
dem selvf.)

-Kort sagt, vælger folk hun udelukkende pga. farve skal de i hvert fald ikke
lede efter den ved mig!

> For det indtryk vil jeg jo nødig give.

Det kommer an på om du vælger hunden ene på grund af farven eller om du
først vælger den race du føler passer dig bedst og efterfølgende så finder
en inden for den race der har den ønskede farve.

> Har gule labradors mon lettere ved at håndtere sommersolen end sorte?

Uden at skulle kunne sige det sikkert, så tror jeg ikke der er den store
forskel. Mine de sorte (Flatcoat) klarede sommeren til UG, den gule (Golden)
var helt udkørt af den.

> På forhånd tak.

Velbekomme!
Håber det var svar nok og jeg fik det formuleret uden at virke som en
heks!

Rinnie