Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
pensionsoversigt
Fra : claus v

Dato : 13-01-04 20:34

Hej Gruppe

er der en venlig sjæl der kan fortælle om man et eller andet sted kan se en
samlet oversigt over hvilke pensioner man har indbetalt til.
I ved skiftende arbjde skiftende pensionsselskaber
og ja jeg ved godt at jeg sikkert har modtaget en masse papirer fra de
forskellige men for det meste så ryger de bare i en skuffe og ligger der
indtil skraldespanden kalder
det er først nu hvor man med digital signatur og e-boks kan se oplysningerne
på nettet at jeg føler jeg har en mulighed for at få et samlet overblik over
mine sjatpensioner
burde man egentlig samle dem i et selskab i øjeblikket er det industriens
pension jeg indbetaler til

på forhånd tak for al hjælp

Fra : Søren

Dato : 14-01-04 01:07

"claus v" <FJERNALTMEDSTORTclausekstra1@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine sjatpensioner
> burde man egentlig samle dem i et selskab i øjeblikket er det industriens

søgte på "industriens pension" svar:
http://www.industripension.dk/Index/startside.asp?o=1&n=3&m=0
alle pensionskasser findes på nettet også ATP LD SP m.v.
ATP holder endda "hus" med nogle, så prøv du ATP også
i din browser skriv: atp hold CTRLnede og tryk enter vupti går du på ATP's site !

Fra : anders majland

Dato : 14-01-04 10:45

> burde man egentlig samle dem i et selskab i øjeblikket er det
> industriens pension jeg indbetaler til

Ja helt sikkert - dine gamle "sjatpensioner" bliver sikkert ædt op af
administration hurtigere end de forrentes...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Brian

Dato : 14-01-04 17:48

www.pensionsinfo.dk

Derudover vil jeg da hellere anbefale at du overfører ordningerne til din
bank, hvor der ikke er administrationsomkostninger.

Hvis du pt. laver frivillige indbetalinger til IP, så bør du også overveje,
om det ikke ville være mere fornuftigt at indskyde dem i banken.
Gebyrerne i IP er meget større end i banken!

Mvh
Brian

meddelelse news:bu347c$i9i$1@sunsite.dk...

Fra : claus v

Dato : 14-01-04 18:53

"Brian" <jegbrugerdenikke@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
overveje,
> om det ikke ville være mere fornuftigt at indskyde dem i banken.
> Gebyrerne i IP er meget større end i banken!

det er min arbejdsgiver der indbetaler så jeg tror ikke det er frivillig
men kan man frit overføre den slags til sin bank ´som kapitalpension eller
hvad det nu kaldes

claus

Fra : Brian

Dato : 14-01-04 22:00

> [...]

> men kan man frit overføre den slags til sin bank ´som kapitalpension eller

Såfremt det udelukkende er arbejdsgiver der betaler, så er der oftest ikke
så meget at gøre. Jeg vil dog lige bemærke at det er fåtallet af den danske
befolkning der har dækket deres behov udelukkende ved arbejdsgiverbetalte
ordninger!!

Banken kan _typisk_ overføre ordningerne. Du skal tage dine papirer (find
dem - eller ring og be' om nye) med i banken. Derefter kan de undersøge
priser for flytning og om de kan tilbyde tilsvarende. Nogle eksisterende
ordninger har forskellige garanterede afkast, som bankerne ikke kan tilbyde.

Jeg har arbejdet i en bank i Esbjerg (hvor jeg kan se du kommer fra). Skriv
lige igen, hvis jeg skal anbefale en rådgiver.

Mvh
Brian