Problemer med recording på lydkort (audigy~
Fra : james

Dato : 13-01-04 20:31

Hejsa!!
Jeg er efterhånden ved at være godt traet af mit audigy lydkort men vil lige
prøve her inden det ryger ud af vinduet.
Efter en besværlig omgang med at diverse software som høre til mit lydkort
(self. kan det ikke hentes hos producenten...fatter jeg ikke en meter af)
fik jeg det op og køre. Kortet har egentlig altid virket men nu ville jeg
lige lege lidt med skype(voice chat).

Jeg installere skype (voice chat programet) og jeg går klart
igennem(imponerende kvalitet). Eneste problem er bare at den 'recorder' alt
hvad jeg selv kan høre, dvs. hvis jeg høre mp3, ser film etc. bliver det oxo
recordet og sendt igennem skyp, over til den der lytter i den anden ende.

Jeg installere så mixer softwaren fra creative, hvilket giver mig mulighed
for at vælge hvad der skal optages og sendes 'ud' af computeren. Dette
virker oxo fint. Jeg kan slå mic. fra min ejen højtaler og høre mp3 uden at
det ryger igennem skype. Kun det som mic. opfanger ryger igennem.
MEN der er altså sket et eller andet efter mixeren blev installeret. For nu
hakker den lyd som 'sendes igennnem skype' HEEELT vildt, ja faktisk
ubrugligt.
Nogen der har haft samme problem ?? eller ved hvad der kan goeres ???

På forhånd tak

mvh james.

Fra : Peter

Dato : 14-01-04 00:37

"james" <onkel_satan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ubrugligt.
> Nogen der har haft samme problem ?? eller ved hvad der kan goeres ???

Du skriver ikke hvilket styreprogram du bruger, og det gør det noget svært
at hjælpe dig.
Samtidig skriver du, at producenten af dit lydkort ikke supporter software
(drivere) til det, hvilket jeg ikke fatter en brik af, men prøv denne
adresse: http://dk.europe.creative.com/support/drivers/
Prøv derefter at installere de originale drivere istedet for Windows
drivere.

Fra : james

Dato : 14-01-04 01:00

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> adresse: http://dk.europe.creative.com/support/drivers/
> Prøv derefter at installere de originale drivere istedet for Windows

Kan se jeg ikke har udtrykket mig klart nok. Jeg har fundet de de rigtige
drivers fra Creative. Det var bare et helvede at finde mixer softwaren fordi
de på deres hjemmeside kun har updates der kraever en tidligere version
installeret og jeg har self. midstet min CD med det på. Men fandt det
tilsidst paa en anden hjemmeside hvor de havde kopieret cd'en og lagt den
ud.
Og styresystemet er WinXp pro.