Medarbejderbredbånd og PPPoE
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-01-04 17:12

Hej

Jeg bliver snart konverteret til medarbejderbredbånd, og har i dag modtaget
en koverterings pakke. Pakken indeholdte en cd-rom og nogle
installationsvejledninger, som hører til det forskellige udstyr.

Men hvad jeg ikke forstår er at jeg bliver konverteret til PPPoE, frem for
DHCP jeg har nu. Er der nogen som kan forklare mig hvad det betyder i
praksis, og hvorfor man skal køre PPPoE ved medarbejderbb.?

Mit nuværende udstyr er Speedstream.

Venligst
Hans Mouridsen

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 13-01-04 17:15

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> DHCP jeg har nu. Er der nogen som kan forklare mig hvad det betyder i
> praksis, og hvorfor man skal køre PPPoE ved medarbejderbb.?

I praktis betyder det at du skal benytte en PPPoE klient til at komme på
nettet istedet for en DHCP klient. Det har historiske produktårsager. Nye
medarbejderbredbåndsforbindelse bliver dog leveret med DHCP. Hvis du gerne
vil beholde DHCP er jeg sikker på at det kan lade sig gøre hvis du kontakter
MBB hotline på 80808056
--
Venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Per

Dato : 13-01-04 17:25

> [...]
> Venlig hilsen
> Kasper Bøggild
> "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"

Eh hvad? Vi konveterede til MBB oktober-september sidste år og blev tvunget
over på skod PPPoE. Heldigvis kan det sættes op i min router så jeg mærker
ikke nogen forskel.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-01-04 17:32

Hej

> [...]

tvunget
> over på skod PPPoE. Heldigvis kan det sættes op i min router så jeg mærker

Hrmm jeg har lige ringet der ind, og det kunne man ikke... Jeg fatter så
heller ikke helt hvorfor man skal over på PPPoE, og man skal logge på hver
gang man skal på. Syntes det lyder underligt?

Hvorfor ikke bare køre DHCP?

Venligst
Hans

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-01-04 17:59

> Hvorfor ikke bare køre DHCP?

Fordi DHCP ikke var en mulighed dengang oprindelsen til det produkt blev
udviklet

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-01-04 18:04

Hej

> Fordi DHCP ikke var en mulighed dengang oprindelsen til det produkt blev
> udviklet

Nu skriver du dengang... Hvorfor siger support så at man skal opsige sit
medarbejderbb.,
for at få dhcp?

/Hans

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 13-01-04 18:24

Hans Mouridsen wrote:

> Nu skriver du dengang... Hvorfor siger support så at man skal opsige sit
> medarbejderbb.,
> for at få dhcp?

Grunden til at man ikke kan konverter fra PPPoE til DHCP på
medarbejderbredbånd er fordi at testsne endnu ikke er overstået.

Som det er nu er MBB et PPPoE produkt. Det er rigitgt at der bliver kørt
test på at give kunderne mulighed for at konvertere til DHCP i stedet
for. Dog er som skrevet før testne ikke færdig endnu og derfor er
produktet ikke ændret endnu.

Skulle der være nogle der gerne vil konvertere fra PPPoE til DHCP vil
jeg anbefale folk at kontakte 80 80 80 56 efter 1. Feb.

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-01-04 18:26

Hej

> [...]
>
> Skulle der være nogle der gerne vil konvertere fra PPPoE til DHCP vil
> jeg anbefale folk at kontakte 80 80 80 56 efter 1. Feb.

Jeg takker for et fyldigt svar :)

Venligst
Hans Mouridsen

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 13-01-04 18:27

Hans Mouridsen wrote:

> Hej

> Jeg takker for et fyldigt svar :)
>
> Venligst
> Hans Mouridsen

NP ;)

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : KsNa

Dato : 13-01-04 19:04

> [...]
>
> Skulle der være nogle der gerne vil konvertere fra PPPoE til DHCP vil
> jeg anbefale folk at kontakte 80 80 80 56 efter 1. Feb.

Hvad er det der skal testes, DHCP er jo er i drift og virker, firmaet som
modtager regningen kan jo være ligeglad med, om det rent teknisk er PPPoE
eller DHCP.

Mvh.
Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-04 08:08

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvad er det der skal testes, DHCP er jo er i drift og virker

Det er pneumatisk affjedring også (se andet indlæg).

> firmaet som
> modtager regningen kan jo være ligeglad med, om det rent teknisk er PPPoE
> eller DHCP.

Ja, men alle de bagvedliggende systemer hos TDC skal tilrettes og testes.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-04 08:07

> Nu skriver du dengang... Hvorfor siger support så at man skal opsige sit
> medarbejderbb.,
> for at få dhcp?

Fordi medarbejderbb ikke blev udviklet med DHCP
Man laver altså ikke sådanne produkter om fra dag til dag, hvis du beder om
at få en Volvo med pneumatisk affjedring (når nu Citroen kan) så er der
næppe heller noget forhandleren kan levere fra dag til dag.

Fra : Peter Weise

Dato : 14-01-04 09:48

Spændende læsning.

Hvad står DHCP entlig for?

Jeg har for nylig hjulpet et par venner med opsætning af en Prof. Internet
forbindelse som jeg
kalder den. Og undrede mig meget over at der ikke skulle bruges et
brugernavn og PW. Jeg havde
jo aldrig set det før. Men jeg fik det op og køre og var glad for at lære
noget nyt
I den forbindelse har jeg et par spørgsmål.

Er det ikke en sikkerheds forringelse at have fast IP, frem for en dynamisk
som man har i en PPPoE opkobling.?

Der følger ingen mail adr. med... Hmmm.

Da jeg havde sat forbindelsen op savnede jeg meget at kunne koble FRA
nettet. Det er ikke altid jeg
ønsker at være på nettet. Men der var ikke umiddelbart mulighed for at slå
forbindelsen fra. Hvordan gør man det få en fix måde
uden at hive stikket ud?.

Hilsen

Peter Weise.

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-01-04 10:01

"Peter Weise" <PeterW@ofir.dk> writes:

> Spændende læsning.
>
> Hvad står DHCP entlig for?
Dynamic Host Configuration Protocol

> Er det ikke en sikkerheds forringelse at have fast IP, frem for en dynamisk
> som man har i en PPPoE opkobling.?

Nej.

Martin
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-04 12:52

"Peter Weise" <PeterW@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Der følger ingen mail adr. med... Hmmm.

Jo

> [...]
> ønsker at være på nettet. Men der var ikke umiddelbart mulighed for at slå
> forbindelsen fra. Hvordan gør man det få en fix måde

Afhænger af dit OS

Fra : Peter Weise

Dato : 14-01-04 16:18

> Jo

Til de 2 forbindelser jeg har sat op fra TDC var der ingen mail adresse til.

> Afhænger af dit OS

Jeg bruger Win XP og 98SE

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-01-04 16:40

> Til de 2 forbindelser jeg har sat op fra TDC var der ingen mail adresse
til.

Var det Bredbånd Proffesionel?
Der er mailadresser med i alle private aftaler

> Jeg bruger Win XP og 98SE

WinXP har ihvertfald mulighed for at deaktivere en ethernetport via software

Fra : Tim Christensen

Dato : 16-01-04 14:50

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Jo

Siden hvornår?

Mvh

Tim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-04 14:57

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> skrev i en meddelelse
> Siden hvornår?

Jeg mindes ikke (for ret store værdier af ikke) et privat opkoblingsprodukt
uden en mailadresse tilknyttet.

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 17-01-04 10:46

Martin Højriis Kristensen wrote:
> Jeg mindes ikke (for ret store værdier af ikke) et privat opkoblingsprodukt
> uden en mailadresse tilknyttet.

Helt rigtigt.. Alle private TDC produkter har mulighed for at register
på til og med 5 Mailadresser.

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-01-04 19:54

Hans Mouridsen skrev i sit indlæg på usenet:
> så heller ikke helt hvorfor man skal over på PPPoE, og man skal logge
> på hver gang man skal på. Syntes det lyder underligt?

DU skal ikke logge på hver gang med PPPoE - det bliver tastet ind i
routerens opsætning, så når først det er sat op mærker du ingen større
forskel - du er stadig på nettet, når du tænder PC'en uden at skulle gøre
noget.

Jan

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-01-04 20:17

Hej

> [...]
> routerens opsætning, så når først det er sat op mærker du ingen større
> forskel - du er stadig på nettet, når du tænder PC'en uden at skulle gøre

Jeg har ingen router, kun et modem!

/Hans

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 14-01-04 13:06

Hans Mouridsen wrote:

> Jeg har ingen router, kun et modem!

Ja da du ikke har en router, skal du logge på med brugernavn og Password
hvergang du ønkser at oprette en forbindelse til internet. Det er her
fra de 3 P'er kommer fra. Lidt lige som de gode gamle Analog dag.

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 13-01-04 17:42

"Per" <per@JegOpgiverIkkeMailAdresseINyhedsgrupper.dk> skrev i en meddelelse
> Eh hvad? Vi konveterede til MBB oktober-september sidste år og blev
tvunget
> over på skod PPPoE. Heldigvis kan det sættes op i min router så jeg mærker
> ikke nogen forskel.

Så vidt jeg husker var det fra december eller januar at man ændrede det.

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 13-01-04 18:25

Kasper Bøggild wrote:

> "Per" <per@JegOpgiverIkkeMailAdresseINyhedsgrupper.dk> skrev i en meddelelse

> tvunget

> Så vidt jeg husker var det fra december eller januar at man ændrede det.

Dum ide da man endnu ikke er færdig med at teste det. Vente heller til
efter den 1. Feb. Eller noget i den stil.

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen