Nyt bundkort til AMD Athlon XP 2100+
Fra : John Nissen

Dato : 13-01-04 16:14

Hej!

Jeg skal købe et nyt bundkort, der kan få min CPU til at køre med den
rigtige hastighed. I øjeblikket kører den kun 1500+ på mit ECS - K7VTA3.

Det tyder på at bundkortet ikke kan klare denne CPU. Den låser når jeg
ændrer jumpersettings til 133 Mhz i stedet for 100.

Jeg overvejer derfor at købe et nyt bundkort, og vil gerne have nogle gode
råd i den anledning.

Mine krav er:
Skal (selvfølgelig) understøtte min CPU.
Skal have OnBoard lyd og LAN.
Man skal kunne tilslutte en kabinetkøler.
Man skal kunne isætte 3 stk. DDR-RAM PC 2100.
Evt. skal det også understøtte større CPU'er, hvis jeg en gang i fremtiden
vil købe større CPU.

Jeg har hørt meget godt om ASUS-bundkort, har jeg kig på

Har nogen erfaringer med dette, og kan den det jeg gerne vil have?

Fra : Cinnober

Dato : 13-01-04 19:26

"John Nissen" <john_nissen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har hørt meget godt om ASUS-bundkort, har jeg kig på
>
> Har nogen erfaringer med dette, og kan den det jeg gerne vil have?

køb et Soltek SL75FRN2-L...det understøtter op til FSB 200 mhz= 400 mzh DDR
(PC3200 ram)..har selv et og er tilfreds...mangler dog en CPU med FSB 400