broderi
Fra : Anne Lindegaard

Dato : 13-01-04 15:19

Hej

Jeg faldt over denne side med meget anderledes broderimønstre
www.goldenkite.com
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der kender noget til
dem, evt. har prøvet nogen af deres mønstre.
Det er nogle meget flotte billeder der ligger på deres side.

Jeg vil også gerne høre om sider hvor man kan købe mønstre som
adskiller sig lidt fra de almindelige broderimønstre, gerne herhjemme
eller i udlandet.

Mvh
Anne

Fra : Anita Abildgaard Jen~

Dato : 13-01-04 23:13

Jeg har også lige været inde at kigge
Rigtig flotte billeder, men mange synes jeg nu godt kunne ligne bare et alm.
foto! Nu er jeg heller ikke den store broderi-ekspert, men synes nu det der
ser lidt for utroligt ud?!

Mvh. Anita

Fra : Anne Lindegaard

Dato : 14-01-04 08:28

On Tue, 13 Jan 2004 23:13:15 +0100, "Anita Abildgaard Jensen"
<puskrama@hotfemail.com> wrote:

> [...]
>foto! Nu er jeg heller ikke den store broderi-ekspert, men synes nu det der

Ja jeg er lidt af samme mening - for flot til at være sandt
Så det kunne da være rart hvis der er nogen der kender en smule til
dem, så man ved om det virkelig kan være rigtigt...

Mvh
Anne

Fra : Mette Jensen

Dato : 14-01-04 12:39

Anne Lindegaard wrote:
> Ja jeg er lidt af samme mening - for flot til at være sandt
> Så det kunne da være rart hvis der er nogen der kender en smule til
> dem, så man ved om det virkelig kan være rigtigt...

Jo vist er det rigtigt De er bare meget store - du bliver ikke færdig på
en uge

Men i stedet for at købe i USA kan I lave jeres egne korstingsbroderi
mønster her:

http://www.hobbyware.com/pm_downloads.htm

Så kan I bruge egne billeder. Når mønsteret er færdigt, printes det ud.
Programmet udskriver også en list med alle farver der skal bruges og
mængder.

Det er lidt svært at bruge lige først man ser det... Men leg med det så
finder man hurtigt ud af det.

Mette Jensen

Fra : Mette Jensen

Dato : 14-01-04 12:44

Mette Jensen wrote:

> Men i stedet for at købe i USA kan I lave jeres egne korstingsbroderi
> mønster her:
> http://www.hobbyware.com/pm_downloads.htm

Hov! Den rigtigt adr. er: http://www.hobbyware.com/pm_downloads_trial.htm

Mette

Fra : Anne Lindegaard

Dato : 14-01-04 15:06

On Wed, 14 Jan 2004 12:39:02 +0100, "Mette Jensen"
<mette@chimera-mainecoon.dk> wrote:

> [...]
>mængder.
>
>Det er lidt svært at bruge lige først man ser det... Men leg med det så

Jamen det lyder da godt. Det var nu også større projekter jeg havde
lidt i tankerne da jeg fandt dem så det passer jo bare fint.
Jeg tror nu bare at de holder til i Sverige men what ever..
Jeg vil da også lege lidt med det program som du linker til, men jeg
tror at det kræver en smule tid til at sætte sig ind i det så det må
blive ind i mellem.

Ellers nogen der kender til sider med broderi som ikke er helt lige
som det traditionelle???

mvh
Anne

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 17-01-04 15:56

"Anne Lindegaard" <lindegaard@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil også gerne høre om sider hvor man kan købe mønstre som
> adskiller sig lidt fra de almindelige broderimønstre, gerne herhjemme

Hej Anne

Hvorfor leger du ikke selv med kameraet, tager et rigtigt godt billede, og
så konvertere det til et mønster med et dertil indrettet computerprogram?

http://www.pcstitch.com/Features/Features.aspx

Så kan du få mønstre i alle afskygninger du måtte ønske. Jeg har leget lidt
med det, men da jeg ikke har nogen printer blev jeg træt at sidde og læse
mønsteret fra min computerskærm.

K.h
Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-01-04 16:29

"Mette Tornager Eriksen" <metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> writes:

> Så kan du få mønstre i alle afskygninger du måtte ønske. Jeg har leget lidt
> med det, men da jeg ikke har nogen printer blev jeg træt at sidde og læse
> mønsteret fra min computerskærm.

Har du prøvet det lokale bibliotek? De skal have computere, så det
kunne da være, at de også havde en printer du kan låne.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 17-01-04 17:35

> Har du prøvet det lokale bibliotek? De skal have computere, så det
> kunne da være, at de også havde en printer du kan låne.
>
> Mvh Trine

Åh ja, en veninde anbefalede mig at tegne mønsteret af på bagepapir, men en
printer biblioteket er også en god idé. JEg har også printer på arbejdet, så
der kunne jeg jo også bare udskrive det.

K.h
Mette

Fra : Anne Lindegaard

Dato : 20-01-04 08:18

On Sat, 17 Jan 2004 15:56:28 +0100, "Mette Tornager Eriksen"
<metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> wrote:

> [...]
>med det, men da jeg ikke har nogen printer blev jeg træt at sidde og læse

Hej Mette.

Jeg vil da også kigge lidt på det program du foreslår, men som nemt
tidligere så kan jeg godt regne ud at dette er noget man skal rode
lidt mere med for at få det rigtig godt.
Jeg er mere ude efter nogle projekter der er lidt mere lige at gå til,
som færdige mønstre.
Men tusind tak for forslaget - det skal nok blive aktuelt når der
kommer mere tid en dag.

mvh
Anne

Fra : JB

Dato : 28-02-04 09:53

Hej Mette og andre

Jeg har prøve at download programmet, men det mislykkes,
jeg får fejl error 5003 Ox8004.
ved du om der er andre programmer man download uden fejl

Ved du også om der er nogen steder på nette man kan lære broderi,
som sagt er jeg en mand uden nogen forkundskaber og ønsker hjælp.

Jørgen

Mette Tornager Eriksen <metteerik92@LÆSESIKKEhotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:40094d04$0$27462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...