Harddisk-typer?
Fra : Christian Menck

Dato : 13-01-04 14:05

Hej NG

Jeg skal have mig en ekstra harddisk, men er i tvivl om hvilken type
(ATA/SATA/IDE etc).

Min nuværende er af ATA-typen, såvidt jeg kan læse af "enhedshåndtering".
Men der findes både ATA og SATA typer samt noget der hedder "ATA-ultra".
Bushastigheden kan vist også både være 100 og 133.
Er alle disse begreber kompatible, eller skal jeg se mig for?

Min computer er en AMD 1GhZ med WinXP.

mvh og tak for hjælpen
Christian Menck

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-04 14:24

On Tue, 13 Jan 2004 14:04:46 +0100, Christian Menck wrote:

> [...]
> Bushastigheden kan vist også både være 100 og 133.
> Er alle disse begreber kompatible, eller skal jeg se mig for?

Du skal bare gå efter IDE/ATA. De er alle bagudkompatible med med fx.
ATA/66.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"