Kabeltype og træk v/cybercity router insta~
Fra : M.I

Dato : 13-01-04 13:53

Hej Ng

Skal have en cybercity gør-det-selv installation. Har forstået det sådan, at
der følger et modem med indbygget router med? Men telefonstikket sidder
langt fra pc, så jeg skal have trukket kabel fra router til pc. Jeg ville
helst have trukket almindeligt tlf-kabel fra tlf.-splitter til router, men
fik at vide hos cybercity, at jeg skulle forlænge "på den anden side" af
routeren. Men er det et krydset eller et alm RJ45-kabel, jeg skal trække fra
router til pc? Jeg har fået lidt modsigende informationer på det punkt, så
jeg håber på et klart svar her.
Takker for alle tænkelige input/erfaringer omkring det her

M.I

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-01-04 14:18

"M.I" <doe@FJERNstofanet.dk> writes:
> Men er det et krydset eller et alm RJ45-kabel, jeg skal trække fra
> router til pc? Jeg har fået lidt modsigende informationer på det punkt, så
> jeg håber på et klart svar her.

Krydset hvis det går direkte fra router til PC.

Martin
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : M.I

Dato : 14-01-04 20:47

> Krydset hvis det går direkte fra router til PC.
>
> Martin

Tak for svaret. I hvilke tilfælde/tilslutninger skal man så bruge
ikke-krydsede kabler

M.I

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-01-04 11:22

> så

> Tak for svaret. I hvilke tilfælde/tilslutninger skal man så bruge
> ikke-krydsede kabler

Fra en hub/switch hen til PCen og fra en router til en hub.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-01-04 22:41

M.I skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Skal have en cybercity gør-det-selv installation. Har forstået det sådan,
> at der følger et modem med indbygget router med?

Korekt.

> [...]
> fik at vide hos cybercity, at jeg skulle forlænge "på den anden side" af

Jeg spurgte ham teknikeren der kom ud til mig, om ikke der er noget om at
man kan få placeret telefonstikket der i lejligheden hvor man gerne vil
have det, det bekraftigede han, hvorefter jeg fik ham til at træke ledning
en 3 meters penge, og sætte sikket der. Han virkede noget muggen over det,
men flyttet blev det

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt