TOPCOM WBR 611 wireless router som accessp~
Fra : T. Petersen

Dato : 13-01-04 13:40

Jeg har netop købt en TOPCOM WBR 611 wireless router samt en usb
trådløs netværksadapter i Netto

Jeg har TDC bredbånd hvor der tilknyttet en Linksys bredbåndsrouter
BEFSR41.

Er der nogen der ved om det er muligt at få wireless routeren til at
virke som accesspoint sammen med Linksys'en?

Hvis ja, hvordan gøres det?

Jeg har forsøgt at læse mig frem til det via manualen, TOPCOM webside,
newsgrupper m.m. men uden held.

På forhånd tak for et svar.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-01-04 13:48

Du skal vel ikke bruge din Linksys router mere, men kun den nye!?! (Eller er
der noget jeg har misforstået)

Hilsen Mikkel (som selv er glad ejer af en Topcom wbr 611)

Fra : T. Petersen

Dato : 13-01-04 14:17

Næh, jeg skal egentlig ikke bruge den til noget mere, med mindre at
den SKAL være forbundet for at min TDC bredbåndsforbindelse fortsat
fungerer. Men hvis den kan undværes er det fint med mig.

vh Torsten

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-01-04 14:54

Så er der kun en fornuftig ting at gøre "Do it", hvis det virker er det
fint, hvis ik´ så tag fat i tdc. Kan dog ikke se hvorfor det ikke skulle
virke.

Hilsen Mikkel

Fra : T. Petersen

Dato : 13-01-04 15:00

Tja, jeg har endnu ikke kunnet få det til at virke og har nu mailet
TDC's bredbåndsupport - så nu får vi se, med mindre der er andre i
denne gruppe der kan hjælpe?

vh Torsten

On Tue, 13 Jan 2004 14:54:27 +0100, "Mikkel Lund"

Fra : KsNa

Dato : 13-01-04 16:18

> Tja, jeg har endnu ikke kunnet få det til at virke og har nu mailet
> TDC's bredbåndsupport - så nu får vi se, med mindre der er andre i
> denne gruppe der kan hjælpe?

Hvis det virker med din Linksys og ikke med din Topcom (fra Netto), hvorfor
er det så lige at TDC skal løse problemet, jeg ville mene at det var
forhandleren at Topcommen, er der ikke et telefonnr. med Topcommen som man
kan få hjælp på ?

Mvh.
Kim

Fra : T. Petersen

Dato : 13-01-04 16:41

Jeg siger heller ikke at TDC skal løse mit problem - jeg har såmænd
blot spurgt dem, om lige netop min installation kan fungere sammen
med andre routers end lige netop dem som de leverer sammen med ADSL.

Jo, der er telefonnummer på en hotline, der koster penge - derfor
forsøges med "gratis" hjælp først.

/T

Fra : KsNa

Dato : 13-01-04 18:56

> Jeg siger heller ikke at TDC skal løse mit problem - jeg har såmænd
> blot spurgt dem, om lige netop min installation kan fungere sammen
> med andre routers end lige netop dem som de leverer sammen med ADSL.

Ja, du er ikke bundet af enTDC-leveret router.

> Jo, der er telefonnummer på en hotline, der koster penge - derfor
> forsøges med "gratis" hjælp først.

Jov, det ville de fleste jo nok prøve.

Mvh.
Kim

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-01-04 17:50

Okay, har du fast eller variabel ip?
Det sætter ud op under Main - WAN

Hilsen Mikkel

Fra : T. Petersen

Dato : 14-01-04 15:34

Jeg har fast IP.... men mit primære problem lige nu er, at jeg slet
ikke kan fange routeren via den ip som der står man skal tilgå
routeren med: 192.168.1.1 - jeg kan derfor så ikke sætte routeren op
på samme måde som på min Linksys.

Jeg har forbindelse mellem routeren og usb wireless adapteren, men på
en eller anden måde er der ikke forbindelse fra pc til routeren.

Jeg anvender XP og når jeg forsøger at tilgå den, er det kun den
trådløse netværksforbindelse der er aktiv....

Hver gang jeg forsøger at tilgå routeren på 192.168.1.1 får besked om
at siden ikke findes....

Har nogen et bud?

pft

vh Torsten

Fra : Mikkel Lund

Dato : 14-01-04 16:29

Hej, ja et par:

1: Virker dit nerkort?

2: Prøv med en ikke wireless kort.

3: Prøv med fast IP og med DHTP.

Hvis det ikke virker, tror jeg den er død.

Hilsen Mikkel

Fra : KsNa

Dato : 14-01-04 20:24

> Har nogen et bud?

Hvis der på routeren er en resetknap, prøv den.

Prøv at tilslutte med kabel, kommer der lys i link(hvis der er en sådan).

Kan du stadig ikke få forbindelse, retur til sælger og få den byttet.

Mvh.
Kim

Fra : David

Dato : 13-01-04 17:52

T. Petersen wrote:
> Jeg har netop købt en TOPCOM WBR 611 wireless router samt en usb
> trådløs netværksadapter i Netto
>
> Jeg har TDC bredbånd hvor der tilknyttet en Linksys bredbåndsrouter
> BEFSR41.
Topcom routeren kan sagtens erstatte linksyssen men det afhænger lidt af
hvordan din BB forbindelse er sat op hvordan din topcom router skal sættes
op.

Prøv at logge ind på linksys routeren (192.168.1.1) og se på første side
hvad den står til under WAN connection type:
PPPoE eller obtain an IP automatically.

Topcom routeren skal så blot sættes op tilsvarende

mvh

David

Fra : Henne

Dato : 14-01-04 23:40

Har du fået den til at virke ?

Fra : T. Petersen

Dato : 15-01-04 10:37

Ja, nu har jeg fået den til at virke... Jeg tror problemet bestod i,
at jeg ikke havde fået sat XP'en rigtigt op - jeg tænker her på
opsætningen af adgangen til trådløse netværk, WEP osv... Jeg har ikke
helt fod på det endnu, men nu virker det i hvertfald....

Jeg skal nu til at nørkle lidt med at få det til at spille hele tiden
- også fra i morgen af hvor jeg tager på skiferie.. for konen vil
sikkert ringe og brokke sig, hvis der er ikke er IP medens jeg er
væk....

Til alle der kom med svar og hjælp... 1000-tak!!

vh Torsten