Billeder
Fra : bsn

Dato : 13-01-04 11:50

Jeg skal til at lave et billedarkiv på mit website.
Jeg havde tænkt at bruge access database til at gemme billeder i, og så læse
dem ind på min side derfra.
Har i et forslag til dette???
eller et godt sted at studere???
pft
Bjarne

Fra : Lars Bachmannn

Dato : 13-01-04 12:13

bsn wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg skal til at lave et billedarkiv på mit website.
> Jeg havde tænkt at bruge access database til at gemme billeder i, og så læse
> [...]
Jeg kender ikke så meget til acces (bruger selv MySQL), men det er ikke
fornuftigt at ligge billederne i databasen, men lav et link til billedet i
databasen, og så hav en mappe på serveren billederne ligger i.

Mvh
Lars Bachmann
www.larsbachmann.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 13-01-04 12:49

"bsn" skrev
> Jeg skal til at lave et billedarkiv på mit website.
> Jeg havde tænkt at bruge access database til at gemme billeder i, og så
> [...]

som lars b. siger er det ikke en god ide at gemme billeder i en database

først skal du finde ud af om dit web hotel har en "uploade komponent" det
kan være f.eks. være aspSmartupload.
den bruger du så til at uploade billede til en mappe samtidig gemmer du
stien i dig database.

håber du kan bruge det til noget!

> eller et godt sted at studere???

jeg kender ikke nogen men det ville da være en god ide hvis der var en af de
"kloge" her i gruppen der ville lave en artikel til asp-faq

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jacob ..

Dato : 13-01-04 13:06

pepss: Jeg så i øvrigt at du har haft en mindre debat på et tidligere tidspunkt
omkring aspSmartUpload. Problemet var, send billedet til en mappe og stien til
DB'en...

Hvad endte det med?

Jeg sidder pt med det helt samme problem som du havde, at db'en ikke modtager
stien. Og jeg er *helt* på herrens mark lige nu...

Kan du hjælpe?

Fra : pepss

Dato : 13-01-04 13:49

"Jacob .." skrev
> [...]
modtager
> stien. Og jeg er *helt* på herrens mark lige nu...

det kan jeg faktisk ikke huske men jeg vil da godt prøve at hjælpe for jeg
har da fået det til at virke!
hvad er problemet?

Fra : Chrisser

Dato : 13-01-04 14:29

pepss wrote:
> det kan jeg faktisk ikke huske men jeg vil da godt prøve at hjælpe
> for jeg har da fået det til at virke!
> hvad er problemet?

Du kan prøve at kigge på tråden "hjælp til AspSmartUpload" startet den 8
januar - jeg tror faktist ikke Jacob har prøvet det jeg foreslog ham, han
har i hvert fald ikke meldt noget tilbage...

Chrisser

Fra : pepss

Dato : 13-01-04 14:56

"Chrisser" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kan prøve at kigge på tråden "hjælp til AspSmartUpload" startet den 8
> januar - jeg tror faktist ikke Jacob har prøvet det jeg foreslog ham, han
> har i hvert fald ikke meldt noget tilbage...

den 6. ikke?

Fra : Chrisser

Dato : 13-01-04 15:00

pepss wrote:

> den 6. ikke?

Det har du da fuldstændig ret i - sorry

Chrisser

Fra : pepss

Dato : 13-01-04 15:13

> Det har du da fuldstændig ret i - sorry

det går nu nok*S* skulle bare være sikker på det var det rigtige indlæg jeg
fandt!

Fra : Jacob ..

Dato : 13-01-04 21:14

> Du kan prøve at kigge på tråden "hjælp til AspSmartUpload" startet den 8
> januar - jeg tror faktist ikke Jacob har prøvet det jeg foreslog ham, han
> har i hvert fald ikke meldt noget tilbage...

Det er faktisks først nu at jeg ser at du har svaret på mit sidste indlæg
på den tråd.

Jeg synes efterhåndden jeg har prøvet alt hvad der er at prøve. Jeg er
*meget* interessret i den rigtige løsning. Jeg må indrømme at jeg har fået
lidt for meget af aspSmartUpload lige pt. og opdagede at Pepps på et
tidspunkt havde samme mystsike problem som jeg.

Jeg tror jeg begynder helt forfra fra bunden, og ser om det ikke lykkedes.

Fra : Jacob ..

Dato : 13-01-04 14:31

> hvad er problemet?

Problemet er ikke at når jeg poster formen så uploader den ganske rigtigt til
rigtig mappe, men stien sendes ikke til databasen.

form.asp

<form METHOD="POST" ACTION="SmartPost.asp" NAME="PW"
ENCTYPE="multipart/form-data">
<input TYPE="file" name="FILE1">
<input TYPE="file" name="TEXT">
<input TYPE="Submit">

SmartPost.asp

<%

On Error Resume Next

' Variables
' *********
Dim mySmartUpload
Dim intCount

' Object creation
' ***************
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

' Only allow txt or htm files
' ***************************
mySmartUpload.AllowedFilesList = "jpg,gif"

' DeniedFilesList can also be used :
' Allow all files except exe, bat and asp
' ***************************************
' mySmartUpload.DeniedFilesList = "exe,bat,asp, htm, html, php, css"

' Deny physical path
' *******************
mySmartUpload.DenyPhysicalPath = True

' Only allow files smaller than 30000 bytes
' *****************************************
mySmartUpload.MaxFileSize = 30000

' Deny upload if the total fila size is greater than 200000 bytes
' ***************************************************************
mySmartUpload.TotalMaxFileSize = 200000

' Upload
' ******
mySmartUpload.Upload

' Save the files with their original names in a virtual path of the web server
' ****************************************************************************
intCount = mySmartUpload.Save("../Upload")
' sample with a physical path
' intCount = mySmartUpload.Save("c:\temp\")

' Trap errors
' ***********
If Err Then
Response.Write("Nix")
Else
Response.Write(mySmartUpload.upload & " file(s) uploaded.")
End If

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("Database.mdb")
Conn.Open DSN

strSQl = "Insert into admin("

strSQL = strSQL & "Pic, "
strSQL = strSQL & "Password) "

strSQL = strSQL & "values( "

strSQL = strSQL & "'" & mySmartUpload.Form("FILE1") & "', " & "', "
strSQL = strSQL & "'" & mySmartUpload.Form("TEXT") & "') "

Response.write strSQL
Response.end

Conn.Execute(strSQL)

%>

Fra : pepss

Dato : 13-01-04 15:01

"Jacob .." skrev

> Problemet er ikke at når jeg poster formen så uploader den ganske rigtigt
til
> rigtig mappe, men stien sendes ikke til databasen.

[snip kode]

prøv som chrisser forslog
http://groups.google.com/groups?q=hj%C3%A6lp+til+AspSmartUpload+group:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&group=dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp&selm=btf9b3%24b98%241%40sunsite.dk&rnum=1