Anbefaling af TV-Tuner kort (ønskes)
Fra : Thomas

Dato : 13-01-04 11:49

Det skal ikke være dyrt. Formålet er at kunne se TV imens man laver noget
andet på PCen (have det kørende i vindue), radio er ikke et krav.
Fjernbetjening er jeg også ligegad med.

Har kig på
Terratec Cinergy 400
og
Pinnacle PCTV Rave (desværre mono)

Måske jeg skal optage et program eller to.

Hvad har du valgt?

mvh
Thomas

Fra : SonnyBoy

Dato : 13-01-04 12:47

On Tue, 13 Jan 2004 11:49:09 +0100, "Thomas" <denergodnok@hotmail.com>
wrote:

>Det skal ikke være dyrt. Formålet er at kunne se TV imens man laver noget
>andet på PCen (have det kørende i vindue), radio er ikke et krav.
> [...]

Kender ikke terratec kortet, men der er intet sket på tv-kort fronten
de sidste 5 år. Hovedparten af tv-kortene er lavet over samme
Brooktree / Conexant kreds som Pinnacle kortet. Der kun minimale
forskelle på kortene som +/- stereo og +/- radio.

Det aller vigtigste med tv-kortet er driveren - Den software der
følger med de billige kort er ofte ringe, men der er masser af god TV
software på nettet, meget er endda freeware.

Pinnacle's driver er udmærket og kører med næsten al software du kan
finde på at bruge til kortet.

<mlr>

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-01-04 13:30

SonnyBoy wrote:
> Det aller vigtigste med tv-kortet er driveren - Den software der
> følger med de billige kort er ofte ringe, men der er masser af god TV
> software på nettet, meget er endda freeware.

Jeg har et TV-kort fra Aldi, men jeg er ikke rigtigt tlfreds med softwaren
der følger med. Er der noget freeware software du kan anbefale? Skal helst
kunne håndtere både TV og radio.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-01-04 17:33

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Jeg har et TV-kort fra Aldi, men jeg er ikke rigtigt tlfreds med softwaren
>der følger med. Er der noget freeware software du kan anbefale? Skal helst
>kunne håndtere både TV og radio.

Kig forbi: http://www.tv-cards.com/apps.php

<mlr>

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-01-04 18:42

Michael Rasmussen wrote:
> Kig forbi: http://www.tv-cards.com/apps.php

Det ser da umiddelbart godt ud, takker for linket :))

Fra : Edmund

Dato : 13-01-04 16:53

SonnyBoy skrev:

> [...]
> Brooktree / Conexant kreds som Pinnacle kortet. Der kun minimale
> forskelle på kortene som +/- stereo og +/- radio.

De nye kort som Terratec Cinergy 400 har et Philips SAA7134-Chipset, og
mange roser billedkvaliteten af dette.

Men desværre for Thomas er tuneren i Terratec Cinergy 400 også i mono,
selv om de påstår at det er Nicam. Det kan kun optage i Stereo hvis man
optager fra f.eks en stereo video.

--
Mvh Edmund

Fra : Henning

Dato : 13-01-04 20:22

> Men desværre for Thomas er tuneren i Terratec Cinergy 400 også i mono,
> selv om de påstår at det er Nicam. Det kan kun optage i Stereo hvis man
> [...]
Hvilket jeg indtil i onsdags ville give dig fuldstændig ret i. Jeg har set
mange på NG diskutere stereo på Cinergy 400, og ingen kunne få Nicam stereo
på kortet.
Jeg har selv, indtil i onsdags, kørt på en AMD T-Bird 1,4 med 512 MB ram, og
Cinergy 400-kortet. Jeg havde erkendt, at Cinergy 400 måtte have A2-stereo,
og ikke Nicam.
Men nu har jeg fået en P4 2,6 FSB800HT med 512 MB ram, hvor jeg har flyttet
Cinergy 400-kortet over i, og nu spiller det Nicam stereo! (med de samme
drivere). Der er dog den lille pudsighed, at hveranden gang, jeg starter
WinDVR op, spiller kortet i mono, og hveranden gang i stereo.
Det arbejder jeg lidt på. Det må være en driver, der skal rettes til, men
jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg finder løsningen. Indtil videre er jeg
tilfreds med i det hele taget at kunne optage TV i stereo...

Mvh. Henning

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 13-01-04 22:59

Du skal helst ha et Hauppauge WinTV-Radio

God software og støtte for Nicam stereo, hvilket helt igenne er et must !!