/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
To simkort, SMS viderestilling og brugergr~
Fra : Jane S. Hansen


Dato : 13-01-04 07:21

Hej

Har 3 spørgsmål :)

1. Hvis man laver en kopi af et simkort og sætter det i en anden mobil, hvad
sker der så når begge er tændt?

2. Jeg har en Nokia 8310. Kan jeg på nogen måde automatisk videresende de
SMS'er jeg modtager til en anden mobil?

3. Har haft et par Nokia mobiler efterhånden, men jeg har aldrig fundet ud
af hvad brugergrupper er og hvad de kan bruges til?

På forhånd tak
Jane



 
 
Søren Blom (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 13-01-04 08:32

"Jane S. Hansen" <jane_pigen_p34432@hotmail.com> skrev
>
> 1. Hvis man laver en kopi af et simkort og sætter det i en anden mobil,
hvad
> sker der så når begge er tændt?
>

Den ene telefon vil bliver smidt af nettet og vil ikke kunne komme på igen
før den anden telefon er slukke igen.

Kan kun svare på det første spørgsmål, men een ud af tre er da ikke så
dårligt



--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



Jane S. Hansen (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Jane S. Hansen


Dato : 13-01-04 09:21

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
news:40039f02$0$153$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jane S. Hansen" <jane_pigen_p34432@hotmail.com> skrev
> >
> > 1. Hvis man laver en kopi af et simkort og sætter det i en anden mobil,
> hvad
> > sker der så når begge er tændt?
> >
>
> Den ene telefon vil bliver smidt af nettet og vil ikke kunne komme på igen
> før den anden telefon er slukke igen.

Hvilken en vil blive smidt af nettet? Den som allerede var på nettet inden
man tændt for mobilen med kopi simkortet i?



Ukendt (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-01-04 11:12

> 1. Hvis man laver en kopi af et simkort og sætter det i en anden mobil,
hvad
> sker der så når begge er tændt?

Den der først er på netværk forbliver på det. Den anden får ikke adgang.
Slukker du så den første, skal du slukke og tænde den anden, derefter vil
det være den, som er på netværk.

> 2. Jeg har en Nokia 8310. Kan jeg på nogen måde automatisk videresende de
> SMS'er jeg modtager til en anden mobil?

Det er ikke muligt at viderestille SMS på nogen måde.

> 3. Har haft et par Nokia mobiler efterhånden, men jeg har aldrig fundet ud
> af hvad brugergrupper er og hvad de kan bruges til?

Så kan du dele dine kontakter op i grupper - f.eks. arbejde, skole, venner,
familie mm. (hvis ikke jeg husker helt galt - har ikke haft Nokia i lang
tid).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Der er en "fejl" i min email-adresse.



Christian B. Andrese~ (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 13-01-04 11:14


"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote in message
news:4003c459$0$17604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > 2. Jeg har en Nokia 8310. Kan jeg på nogen måde automatisk videresende
de
> > SMS'er jeg modtager til en anden mobil?
>
> Det er ikke muligt at viderestille SMS på nogen måde.

Automatisk mener du, fordi min Nokia 3310 har da et punkt (#6) der hedder
Videresend i Besked menuen.


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Jane S. Hansen (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Jane S. Hansen


Dato : 13-01-04 11:13

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
news:4003c4fd$0$30082$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote in message
> news:4003c459$0$17604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > 2. Jeg har en Nokia 8310. Kan jeg på nogen måde automatisk videresende
> de
> > > SMS'er jeg modtager til en anden mobil?
> >
> > Det er ikke muligt at viderestille SMS på nogen måde.
>
> Automatisk mener du, fordi min Nokia 3310 har da et punkt (#6) der hedder
> Videresend i Besked menuen.

Jep, automatisk. Dvs. den videresender den når den kommer ind i indbakken
uden man behøver at gøre noget.



Christian B. Andrese~ (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 13-01-04 11:29


"Jane S. Hansen" <jane_pigen_p34432@hotmail.com> wrote in message
news:4003c716$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> news:4003c4fd$0$30082$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote in message
> > news:4003c459$0$17604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > > 2. Jeg har en Nokia 8310. Kan jeg på nogen måde automatisk
videresende
> > de
> > > > SMS'er jeg modtager til en anden mobil?
> > >
> > > Det er ikke muligt at viderestille SMS på nogen måde.
> >
> > Automatisk mener du, fordi min Nokia 3310 har da et punkt (#6) der
hedder
> > Videresend i Besked menuen.
>
> Jep, automatisk. Dvs. den videresender den når den kommer ind i indbakken
> uden man behøver at gøre noget.

De dobbeltkort som TDC har, fungerer de ikke som en klon telefon ?
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/mobilfunktioner/dobeltkort/index.jsp


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



anders majland (13-01-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 13-01-04 13:24

> De dobbeltkort som TDC har, fungerer de ikke som en klon telefon ?
>
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/mobilfunktioner/dobeltkort/index.jsp

afaik så nej - det er 2 selvstændige kort som "bare" kædes sammen hos
TDC


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Ukendt (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-01-04 22:29

> De dobbeltkort som TDC har, fungerer de ikke som en klon telefon ?
>
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/produkter_services/mobilfunktioner/dobeltkort/index.jsp

Nej, men sådan skal det se ud overfor kunden. Det samme er tilfældet med
Sonofon's SonoDUO-kort. I virkeligheden er det to selvstændige SIM-kort - et
hovedkort, og et bikort.

Hovedkortet har dit almindelige telefonnummer. Bikortet har et, for andre
end kunden selv samt TDC, hemmeligt telefonnummer. Ringer du på hovedkortet,
og ingen svarer, bliver der bare lavet en ganske almindelig viderestilling
til bikortet. Det er muligt at ringe fra begge telefoner - hovedkortet
bliver bare takseret for alle udgående samtaler fra bikortet. Sender du en
SMS til kundens telefonnummer, vil den altid blive modtaget på hovedkortet,
da viderestilling af SMS ikke er muligt.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Der er en "fejl" i min email-adresse.



Claus E Beyer (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 14-01-04 08:04

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> skrev i en meddelelse
news:400462ff$0$24838$ba624c82@nntp01.dk.telia.net

> Hovedkortet har dit almindelige telefonnummer. Bikortet har et, for andre
> end kunden selv samt TDC, hemmeligt telefonnummer. Ringer du på hovedkortet,
> og ingen svarer, bliver der bare lavet en ganske almindelig viderestilling
> til bikortet. Det er muligt at ringe fra begge telefoner - hovedkortet
> bliver bare takseret for alle udgående samtaler fra bikortet. Sender du en
> SMS til kundens telefonnummer, vil den altid blive modtaget på hovedkortet,
> da viderestilling af SMS ikke er muligt.

Det er en stor fejl ved GSM-systemet, at det ikke er muligt automatisk at
videresende sms på GSM-centralen.

-cb


Ukendt (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-01-04 08:41

> Det er en stor fejl ved GSM-systemet, at det ikke er muligt automatisk at
> videresende sms på GSM-centralen.

Enig, det kunne være opbygget smartere - men det ville jo under alle
omstændigheder ikke fungere på samme måde som SonoDUO, og TDC's klonløsning.
Et opkald kan viderestilles efter xx sekunder (15 som standard) - en SMS
bliver bare sendt til telefonen - telefonen kan ikke vide, om brugeren har
telefonen med hovedkortet eller bikortet ved sig, og ved derfor ikke, om
beskeden skal viderestilles.

Men ja, det burde være muligt at gøre således, at alle beskeder bliver
viderestillet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Der er en "fejl" i min email-adresse.



Fischer (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 14-01-04 08:46

> Det er en stor fejl ved GSM-systemet, at det ikke er muligt
> automatisk at videresende sms på GSM-centralen.

Meget enig. Det er en stor mangel.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



LER (19-01-2004)
Kommentar
Fra : LER


Dato : 19-01-04 00:16


"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> skrev i en meddelelse
news:400462ff$0$24838$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Nej, men sådan skal det se ud overfor kunden. Det samme er tilfældet med
> Sonofon's SonoDUO-kort. I virkeligheden er det to selvstændige SIM-kort -
et
> hovedkort, og et bikort.
>
> Hovedkortet har dit almindelige telefonnummer. Bikortet har et, for andre
> end kunden selv samt TDC, hemmeligt telefonnummer.

<snip>

> --
> Mvh.
> Jeppe Vestergaard, Aalborg
> Der er en "fejl" i min email-adresse.

Jeg synes at det er lidt synd for Sonofon, hvis de ikke engang må vide hvad
telefonnummeret er til de bikort de sender ud ;)

LER
-Men jeg forstod godt meningen, jeg er bare flabet..;)



Jane S. Hansen (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Jane S. Hansen


Dato : 13-01-04 14:37

"Jane S. Hansen" <jane_pigen_p34432@hotmail.com> wrote in message
news:40039093$0$135$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej

Tillægsspørgsmål :)

Kan jeg så oprette en mappe på min 8310, og få en kopi af alle sms'er ind i
den mappen (også helt automatisk)?



Daniel Alstrup (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Daniel Alstrup


Dato : 13-01-04 15:59

"Jane S. Hansen" wrote in message
news:4003f470$0$129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kan jeg så oprette en mappe på min 8310, og få en kopi af alle sms'er ind
i
> den mappen (også helt automatisk)?

Nej! men du kan helt manuelt kopiere dem over i en anden mappe


Hygge..
Daniel



Rander (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 13-01-04 21:48

Tue, 13 Jan 2004 07:20:38 +0100 brugte Jane S. Hansen 17 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>1. Hvis man laver en kopi af et simkort og sætter det i en anden mobil, hvad
>sker der så når begge er tændt?

Den har andre vist svaret på...

>2. Jeg har en Nokia 8310. Kan jeg på nogen måde automatisk videresende de
>SMS'er jeg modtager til en anden mobil?

Og også den...

>3. Har haft et par Nokia mobiler efterhånden, men jeg har aldrig fundet ud
>af hvad brugergrupper er og hvad de kan bruges til?

Personligt bruger jeg det til at jeg har oprettet to grupper, og smidt alle
min nabos numre i den ene, og et par af dem jeg bare altid SKAL have tid
til et snakke med i en anden. Jeg har så tildelt grupperne forskellige
ringetoner, så jeg kan høre på ringetonen om det er værd at rejse sig efter
telefonen...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Samvittigheden er en indre stemme, der advarer os om, at der måske er
nogen, der kigger. (H.L. Mencken)


Daniel Alstrup (13-01-2004)
Kommentar
Fra : Daniel Alstrup


Dato : 13-01-04 22:16

> >3. Har haft et par Nokia mobiler efterhånden, men jeg har aldrig fundet
ud
> >af hvad brugergrupper er og hvad de kan bruges til?

Kom bare til at tænke på, når spørgeren nu skriver "brugergrupper" om der så
bliver ment "lukket brugergruppe"?? Eller, som der svares på, menes
opkaldsgrupper...?


Hygge...
Daniel



B. Hansen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : B. Hansen


Dato : 14-01-04 00:26

Hej,

> 2. Jeg har en Nokia 8310. Kan jeg på nogen måde automatisk videresende de
> SMS'er jeg modtager til en anden mobil?

Det kan lade sig gøre, dog ik den nemmeste løsning... Men en mulighed er at
sætte
din Nokia 8310 til en PC, og via software på den videresende dine sms
beskeder du
modtager på din Nokia 8310 til et andet mobil nummer.

Kan komme til at virke på den måde, da jeg selv har lavet det for et firma -
dvs også
selv det software jeg / de bruger... Så desværre ik noget jeg kan henvise
til..

Mvh B. Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408590
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste