Embedded SQL
Fra : Ryan Dahl

Dato : 13-01-04 00:39

Hej,

jeg sidder og roder gevaldigt med en SQL-sætning:

SELECT Q.Uge,
(SELECT MAX(S.Vaerdi) FROM (SELECT TOP 25 PERCENT V.Uge, V.Vaerdi FROM
tblVaerdier AS V WHERE V.Uge = 3 ORDER BY V.Vaerdi) AS S) AS 25Fraktil
FROM tblVaerdier AS Q
GROUP BY Q.Uge;

Forespørgslen kører på en simpel tabel: tblVaerdier med to felter: Uge
og Vaerdi.

Jeg bruger Access.

Problemet er følgende:
Jeg har en subquery hvori der så igen er en subquery. I denne står der
.... WHERE V.Uge = 3, men den ønskede funktionalitet svarer til: WHERE
V.Uge = Q.Uge, men jeg kan åbenbart ikke få overført værdien af Q.Uge
til den subquery der ligger inderst - det fungerer fint hvis jeg kun
har én subquery.

Hjælp tak!

mvh
Ryan