Depression - Exefor.
Fra : Kristian

Dato : 12-01-04 23:32

Er der nogen der har prøvet at være på dette medikament?

Jeg var lykkelig da jeg kom på Exefor 37,5 mg 2 gange dagligt, da jeg
endelig efter meget lang tids forskellige medicin endelig fik noget
der virkelig virkede. Endelig fungerede jeg normalt. Men lægen ville
efter 2 ugers behandling have mig til at benytte Exefor Depot, og her
er effekten meget meget lille. Det er temmelig frustrerende. Hun siger
at det kommer med tiden, men der er gået 3 uger og det er meget
ulideligt.
Er det sikkert at Depot vil virke optimalt på et tidspunkt? Jeg vil
meget hellere tilbage på de normale piller og tage dem hver dag. Det
andet her er godt nok ulideligt.

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 13-01-04 12:06

Hej.

"Kristian" <kriller@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har prøvet at være på dette medikament?

Ja, på Efexor depot, ikke alm. Efexor.

> [...]
> Er det sikkert at Depot vil virke optimalt på et tidspunkt? Jeg vil
> meget hellere tilbage på de normale piller og tage dem hver dag. Det

Hvad er din læges argument for ikke at ville lade dig bruge alm. Efexor. Det
er jo det samme præparat med samme virkning, dog er Efexor depot længere om
at komme i gang med at virke, da selve det aktive stof er indkapslet og
frigives langsomt.

Det er normalt med 1-2 måneders ventetid indtil medicinen fungerer optimalt.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Kristian

Dato : 13-01-04 13:06

On Tue, 13 Jan 2004 12:05:31 +0100, "Camilla W. Pedersen"
<camillawp@mail.dk> wrote:

> [...]
>at komme i gang med at virke, da selve det aktive stof er indkapslet og

Min læge siger at det skal stabiliseres i systemet. Med pillerne får
man ganske rigtigt udsving. Men jeg kan ikke rigtig gå og være
ubrugelig i måneder. Pillerne virker efter få dage, og dem(2 stk
daglig) tog jeg så 2 forskellige gange i døgnet. Det var perfekt.

Jeg gør nok det at jeg åbner kapslerne og deler indholdet op, så de
svarer til pillerne og knuser det. Jeg ved godt man bør følge en læge,
men det holder slet ikke at man bare kan ligge og sove hele dagen, og
lægen er ikke til at stikke i.

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 13-01-04 15:39

> [...]
> svarer til pillerne og knuser det. Jeg ved godt man bør følge en læge,
> men det holder slet ikke at man bare kan ligge og sove hele dagen, og

Jamen prøv det.
Jeg er bare ikke sikker på at det vil virke efter hensigten.

Kik meget gerne ind på www.depnet.dk.

MVH Camilla.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 17:27

> On Tue, 13 Jan 2004 12:05:31 +0100, "Camilla W. Pedersen"
> <camillawp@mail.dk> wrote:

> Jeg gør nok det at jeg åbner kapslerne og deler indholdet op, så de
> svarer til pillerne og knuser det.

Det får du ingen effekt af. Inde i kapslerne er der nogle små plastikkugler.
Det virksomme stof sidder i de plastikkugler, der så frigiver stoffet
langsomt. Selvom du knuser dem nok så meget, får du ikke det virksomme stof
ud af dem. De vil fortsat kun virke i fordøjelseskanalen, som de er beregnet
til
Men prøv bare. Det eneste der kan ske ved det er, at du bliver bombet
tilbage til udganspunktet.

Giv det lidt tid. Jeg gætter på, at du kan mærke virkningen om 1-2 uger, når
du allerede har været i behandling med depottabletterne i tre uger.

Tina

Fra : Kristian

Dato : 13-01-04 17:52

On Tue, 13 Jan 2004 17:27:27 +0100, "Tina"
<wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote:

> [...]
>ud af dem. De vil fortsat kun virke i fordøjelseskanalen, som de er beregnet
Okay, men allerede efter 2 dages knusning kan jeg ellers mærke en
TYDELIG forskel. Jeg kommer igen faktisk helt op på toppen

I øvrigt deler jeg de runde kugler op i 2 portioner. En portion knuses
morgen og en aften. Det er 150 mg i alt.