Hjælp... Sort skærm?
Fra : Lennart

Dato : 12-01-04 15:23

Hejsa,

Min computer vil ikke starte mere. Når jeg trykker på power kan man høre den
booter, men der kommer intet frem på skærmen. Jeg har testet HD og
grafikkort i en anden pc og de virker ok. Den kommer heller ikke med
bip-lyde for at fortælle at der er noget galt. Der sker bare ingenting.
Er der nogen der har nogle bud på hvordan jeg kommer videre i fejlsøgningen?

Mvh
Lennart

Fra : Devast8or

Dato : 12-01-04 16:27

Lennart wrote:
> [...]
> ingenting.
> Er der nogen der har nogle bud på hvordan jeg kommer videre i

Har du testet skærmen?

Bipper maskinen slet ikke, eller bipper den en enkelt som ved alm. opstart?

Hvad med HD aktivitet, er der noget af det? Lyder den som den er ved at læse
dit OS ind?

Devast8or

Fra : Lennart

Dato : 12-01-04 16:35

> [...]
opstart?

> Hvad med HD aktivitet, er der noget af det? Lyder den som den er ved at

Skærmen er testet og virker fint. HD booter fint i windows på en anden pc.
HD lampen lyser når man tænder og HDen spinder også lidt (cirka 10-15 sek).
Vil ikke sige at det lyder som om den er ved at læse OS ind.

Maskinen bipper slet ikke. Heller ikke et enkelt bip.

Tak for hjælpen indtil videre

/Lennart

Fra : Devast8or

Dato : 12-01-04 17:29

Lennart wrote:

> [...]
> læse OS ind.
>
> Maskinen bipper slet ikke. Heller ikke et enkelt bip.

Hmm, hvis den ikke kommer med det enkelte bip, starter den ihvertfald ikke
op som den skal. Jeg vil gætte på enten RAM, CPU eller motherboard. Du må
til at tjekke en efter en.

Men prøv først at tage alt unødvendigt fra og se om den så vil noget. Jeg
tvivler, men det er forsøget værd.

Devast8or

Fra : Lennart

Dato : 12-01-04 17:50

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at tjekke en efter en.
>
> Men prøv først at tage alt unødvendigt fra og se om den så vil noget. Jeg

Jeg prøver lige at skille den helt ad senere og afprøve de enkelte stumper i
en anden PC.

Tak for hjælpen.

/Lennart

Fra : Devast8or

Dato : 12-01-04 18:20

Lennart wrote:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg prøver lige at skille den helt ad senere og afprøve de enkelte
> [...]

God ide. Det er helvedes hyr, men sådan er det jo engang imellem :)

Håber du finder ud af det. Skriv meget gerne tilbage hvad der var galt.

Devast8or

Fra : Lennart

Dato : 13-01-04 12:48

> Håber du finder ud af det. Skriv meget gerne tilbage hvad der var galt.
>
> Devast8or

Nu virker den igen! Har ikke rigtigt lavet noget ved den andet end at tage
alle komponenter ud undtagen CPU og motherboard. Derefter virkede den igen.
Må være på piller eller så'n noget (PCen altså)

Mvh
Lennart

Fra : Devast8or

Dato : 13-01-04 16:21

Lennart wrote:

> [...]
> tage alle komponenter ud undtagen CPU og motherboard. Derefter
> virkede den igen. Må være på piller eller så'n noget (PCen altså)

Heh, ok. Jamen det var da dejligt. Så sparede du de penge :)

Devast8or