Jeg skal opereres
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-01-04 11:06

Hej Gruppe

Jeg har døjet med en diskosprolaps i et par år og er nu blevet sendt videre
til operation. Jeg har ondt i ryggen, men kan med piller holde smerten nede
så jeg kan bevæge mig næsten som jeg vil - jeg kan dog ikke holde ud at
løbe.

Hvordan forbereder man sig bedst til en operation? Jeg ved godt det i dag
ikke er verdens største indgreb, men hvor meget betyder det om ens form er
nogenlunde (jeg cykler 25 km et par gange om ugen og går en del ture men er
ellers ikke aktiv) eller om man er i topform. Hvis jeg nu kan vælge mellem
at cykle 25 km dagligt (ca. 2 x 40 min), gå 5-6 km (ca. 1 x 1 time), eller
svømme 1,5 km (ca. 1 time) hvad er så bedst med hensyn til operationen. Jeg
kan ikke lave egentlig styrketræning på grund af smerterne så det helt store
program med mave- og rygbøjninger kan jeg ikke klare.

Hvordan træner man bedst ryggen efter en operation? Jeg skal ind og snakke
med en læge her om en lille uges tid, der håber jeg naturligvis også at høre
lidt mere om det, men hvis der er nogen der har erfaringer vil jeg meget
gerne høre om det.

Endeligt så er jeg sendt videre til privathospitaler Danmark, er der nogen
der har erfaringer med det hospital?

Mvh
Kim

Fra : salle \(8700\)

Dato : 13-01-04 12:18

hej kim

prøv at se dette link http://www.auh.dk/akh/afd/afd-e/dk/ryg/patient.htm

det vil nok give en del svar på dine spørsmål

salle