Explore 3.0
Fra : jens v

Dato : 12-01-04 08:55

Hej
Jeg har et problem som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til her. Jeg har en
Computer som står i et netværk og kører Win 95. Nu skal vi have Internet
Explore 3.0 opdateret, men jeg kan ikke finde ud af det. Jeg kan ikke finde
en metode til at komme på nettet med bredbånd, det var nok ikke opfundet den
gang, og jeg syntes hellerikke jeg kan finde et sted hvor jeg kan downloade
et program, lægge det på harddisken og så installere derfra. Nogen der kan
hjælpe? Gerne så jeg kan forstå det.

mvh jens v

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 12-01-04 09:00

jens v wrote:

> [...]
> et program, lægge det på harddisken og så installere derfra. Nogen der kan

Jeg vil anbefale at download'er opera ( www.opera.com ), som ikke fylder særlig meget (Mener at
den kan ligge på 2 disketter) eller Mozilla ( www.mozilla.org )

Jeg ved ikke om det er det du søger men ellers kan du også finde nogle gamle browsere her
http://browsers.evolt.org/

Hintzmann c",)

Fra : jens v

Dato : 12-01-04 09:09

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den kan ligge på 2 disketter) eller Mozilla ( www.mozilla.org )
>
> Jeg ved ikke om det er det du søger men ellers kan du også finde nogle

Hej Hintzmann c
Tak for linket. Jeg prøver om jeg kan installere IE 4.01. Jeg skal bruge IE
da jeg har et program, Summarum, som bruger nogle rutiner fra IE.

mvh jens

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-01-04 14:55

Martin Hintzmann Andersen skrev:

> Jeg vil anbefale at download'er opera ( www.opera.com ), som
> ikke fylder særlig meget (Mener at den kan ligge på 2
> disketter)

Det kan jeg tilslutte mig. Hvis det er en ældre computer, er det
muligt at Opera 6.x eller evt. Opera 5.x vil være et bedre valg
(end nyeste udgave, Opera 7.x) af hensyn til performance.

> eller Mozilla ( www.mozilla.org )

Mozilla fylder en hel del - jeg vil ikke anbefale den til gamle
maskiner (det er til gengæld en fremragende browser på nutidige og
lidt ældre maskiner).

Hvis man vil have en "lille" Mozilla, kan man hente FireBird der er
en stand-alone browserudgave af Mozilla. Den fylder dog stadig
omkring 6 MB i download så vidt jeg husker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob Riis

Dato : 12-01-04 15:14

[snip]

> [...]
> en stand-alone browserudgave af Mozilla. Den fylder dog stadig
> omkring 6 MB i download så vidt jeg husker.

Man kan også tage et kig på K-Meleon ( http://kmeleon.sourceforge.net )
Det er en letvægtsbrowser der benytter gecko (mozilla). Den er skulle være
noget hurtigere end Firebird. Især på gamle maskiner gør den gavn. Men
personligt foretrækker jeg nu Mozilla Firebird. Hastighed er ikke alt.

--
Jacob

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-01-04 16:35

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.dk> posting:

>Jeg vil anbefale at download'er opera ( www.opera.com ), som ikke fylder særlig meget (Mener at
>den kan ligge på 2 disketter) eller Mozilla ( www.mozilla.org )

Aldrig Mozilla på en gammel computer! Ved selvsyn prøvet det og det
går bare ikke. Opera en del bedre.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : jens v

Dato : 13-01-04 07:27

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> Martin Hintzmann Andersen <no@spam.dk> posting:

> Aldrig Mozilla på en gammel computer! Ved selvsyn prøvet det og det
> går bare ikke. Opera en del bedre.

Tak for hjælpen
Det er ikke for at kunne surfe jeg skulle have opdateret IE, men jeg har
fået et program som ikke kan køre hvis ikke min. IE 4.0 er installeret. Det
har jeg fået nu og alt virker

mvh jens v