Hjælp til form
Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-01-04 04:02

Jeg har en html-side, kaldet "send.htm" med en form hvor et radiobutton valg
skal afgøre om brugeren bliver sendt til "modtag1.asp" eller "modtag2.asp"
når formen submittes.

Men for at vurdere om der er foretaget det ene eller det andet valg bliver
jeg nødt til at have en side ind imellem kaldet check.asp der med en
If -Then Else sætning sender brugeren til den rette destination.

Problemet er nu at indholdet af den oprindelige form er tabt, man kan ikke
længere requeste indholdet fra html siden på "modtag1.asp" eller
"modtag2.asp"

Så hvordan får jeg disse parametre med over?

Mvh. Stig

---

Fra : pepss

Dato : 12-01-04 04:34

"Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere requeste indholdet fra html siden på "modtag1.asp" eller
> "modtag2.asp"
>
> Så hvordan får jeg disse parametre med over?

måske det var en mulighed at overfører det i URL ?
noget alá
if den skal til modtag1 then
Response.Redirect "modtag1.asp?id=" & '" & Request.Form("FeltNavn") & "'

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-01-04 04:53

pepss wrote

> måske det var en mulighed at overfører det i URL ?
> noget alá
> if den skal til modtag1 then
> Response.Redirect "modtag1.asp?id=" & '" & Request.Form("FeltNavn") & "'

Hej

Ja, det er nok noget i den retning der skal til, men hvordan jeg gør det i
praksis er jeg ikke dygtig nok til at regne ud.

Det der kommer fra den sendende html-side er i forvejen en URL-string med
parametre (da formen er sat til GET) men hvordan man tager denne og klistrer
den på den nye url ved jeg ikke. Det skal jo være sådan at "modtag1.asp" og
"modtag2.asp" modtager data der svarer til en URL-string der kommer fra en
form, så de kan requeste data på normal vis.

Jeg har søgt rundt på nettet, men alt jeg har fundet er de sædvanlige
eksempler man se med en send og en modtag side.

Mvh. Stig

---

Fra : pepss

Dato : 12-01-04 05:07

"Stig Holmberg" skrev
> [...]

> Jeg har søgt rundt på nettet, men alt jeg har fundet er de sædvanlige
> eksempler man se med en send og en modtag side.

det ved jeg heller ikke om jeg er men jeg vil da godt gi det et forsøg
hvis du sender den kode som du bruget til at modtage med på "modtag1.asp og
2"
kan godt være det først bliver i morgen

Fra : Chrisser

Dato : 12-01-04 08:52

Stig Holmberg wrote:
> [...]
> jo være sådan at "modtag1.asp" og "modtag2.asp" modtager data der
> svarer til en URL-string der kommer fra en form, så de kan requeste

Hvis det er en get ( og skal forblive en get ) er det ikke svært.
Prøv at indsæt følgende i din chek-side:

strQ = Request.QueryString
Response.write strQ

- dette burde give din hele din querystring i ét hug, den kan du så bruge
til at opbygge en ny url:

url = "modtag1.asp?" & strQ

Mvh
Crisser

Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-01-04 16:17

Chrisser wrote

> [...]
> Response.write strQ
>
> - dette burde give din hele din querystring i ét hug, den kan du så bruge

Hej

Ja det virker perfekt!

Var det virkeligt så enkelt, der kan man se, troede jeg skulle til at
opbygge en masse kode.

Mvh. Stig

---