Overgår til CC fra TDC...
Fra : TexasFlood

Dato : 11-01-04 21:24

Jeg overgår snart til CC fra TDC.
Det er ikke fordi jeg på nogen måde er utilfreds med TDC - CC er bare
billigere.
Nu siger en af kammeraterne at hans erfaringer med CC er at deres DNS server
er meget langsommere end TDC's
således at der går et stykke tid efter hver gang han har trykket enter når
han skal ind på hvilken som helst side.
Her siger han at TDC's reagerer med det samme.

Noen der har lignende erfaringer eller som kan modsige hans erfaringer ?

MVH

TF

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-01-04 21:33

TexasFlood skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> Her siger han at TDC's reagerer med det samme.
>
> Noen der har lignende erfaringer eller som kan modsige hans erfaringer ?

Nej, det er ikke mit indtryk. Men deres newsserver er totalt ubrulig. Gælder
også txt grupper, det tager let et halvt minut at få sendt et indlæg, og
ofte tager det også godt deropimod at hente nye header i grupperne.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Torben Nielsen

Dato : 12-01-04 00:00

TexasFlood wrote:
> [...]
> Her siger han at TDC's reagerer med det samme.
>
> Noen der har lignende erfaringer eller som kan modsige hans erfaringer ?

Mine forældre har en CC ADSL-forbindelse (erhverv), hvor der går
20-30 sekunder fra man har bedt om en side, før man overhovedet
kan spore nogen aktivitet. Dette problem gør sig gældende på alle
de computere jeg har haft tilsluttet, deriblandt min egen bærbare
som bestemt ikke har problemet når den er koblet op hos mig
(TDC). Men har man først fået den til at hente en side, slipper
man for ventetiden hvis man åbner flere sider inden der er gået
for længe, for efter et stykke tid uden sideforespørgsler, er det
som om at den mister forbindelsen igen. Det virker faktisk som om
at den "ringer op".

Jeg har haft fat i CC support og de har ikke været i stand til at
afhjælpe problemet.

Mvh.
Torben

Fra : Kale Kop

Dato : 12-01-04 09:34

Jeg ved ikke hvad I har kørende på de maskiner med ventetid for hos mig
tager det ca. 1-2 sekunder for at få en hvilken som helst side frem og
har aldrig haft problemer.
Hvis der går så lang tid som nogen påstår så er det på tiden at man
efterser maskinerne og ikke internetforbindelsen.
mvh kale

Fra : Torben Nielsen

Dato : 12-01-04 11:47

Kale Kop wrote:
> [...]
> Hvis der går så lang tid som nogen påstår så er det på tiden at man
> efterser maskinerne og ikke internetforbindelsen.

Det er jo netop, det der er problemet: Der kører ikke noget på
maskinerne, der kan gøre det, som jeg nævner har min bærbare ikke
problemer når den er tilsluttet TDC.. kun når den er tilsluttet
mine forældres CC. Derfor er jeg overbevist om at det er
CC-forbindelsen den er galt med. Jeg vil desuden tilføje at mine
forældre ikke har været for heldige med CC, der har været indtil
flere problemer, både med udstyr og forbindelse. Sjovt nok har CC
hver gang påstået at det var mine forældres computer den var gal
med, men når så teknikerne har været på besøg (de er i øvrigt fra
TDC), så har de hver gang konstateret at problemet lå hos CC..

Mvh.
Torben

Fra : peter

Dato : 12-01-04 14:35

> Noen der har lignende erfaringer eller som kan modsige hans erfaringer ?

Jeg har lige skiftet til CC fra Tiscali og jeg har bemærket at
"respons-tiden" er langsommere end Tiscalis.
På min Tiscali linie var den <1 sek. hos CC er den 2-3 sek (hos mig).

Måske har det også noget at sige at Tiscali har skræmt de fleste kunder
væk, så belastningen ikke er så stor?

Ellers er jeg rigtig godt tilfreds med min CC linie samt med CC generelt .

/Peter

Fra : Rander

Dato : 12-01-04 19:16

Mon, 12 Jan 2004 14:35:10 +0100 brugte peter <garcon@|FJERN|mail.dk> 13
linier på at fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>Jeg har lige skiftet til CC fra Tiscali og jeg har bemærket at
>"respons-tiden" er langsommere end Tiscalis.
>På min Tiscali linie var den <1 sek. hos CC er den 2-3 sek (hos mig).

Samme her...

>Måske har det også noget at sige at Tiscali har skræmt de fleste kunder
>væk, så belastningen ikke er så stor?

Det skulel nu ikke undre mig...

>Ellers er jeg rigtig godt tilfreds med min CC linie samt med CC generelt .

Også jeg - især fordi min flytning var lidt "speciel", faktisk så meget at
jeg hos CC blev udrøbt til forsøgskanin. da TDC så effektuerede flytningen
næsten tre uger før planlagt boostede CC mig til 2048/512-linie i en uge
som tak for hjælpen. Jeg bestilte en 768/256.

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg hørte et bilhorn og blev ramt bagfra,
jeg forstod, at en dame forsøgte at overhale. (Skadesanmeldelse)

Fra : Bent Sørensen

Dato : 13-01-04 11:13

"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in message
> Mon, 12 Jan 2004 14:35:10 +0100 brugte peter <garcon@|FJERN|mail.dk> 13
> linier på at fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Samme her...

og samme her...

Ellers kører det fint nok

/Bent

Fra : René

Dato : 12-01-04 17:57

On Sun, 11 Jan 2004 21:24:15 +0100, "TexasFlood"
<stevie@--nospam--tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Her siger han at TDC's reagerer med det samme.
>
>Noen der har lignende erfaringer eller som kan modsige hans erfaringer ?

Der er absolut ingen problemer her. linie 512/128 cisco 677 router.
Det er kun nyhedsserveren der ikke er særlig god for tiden.

Hilsen René