XML og ActiveX
Fra : Morten

Dato : 11-01-04 19:52

Hej,

min IE side indeholder dette ActiveX objekt:

   var xmlDocument = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");

... som jeg henter data til og bruger som sidens datagrundlag. Men
- folk der har slået ActiveX fra i deres IE browsere, kan i så fald
ikke bruge siden. Jeg brugte oprindeligt ActiveX XMLDOM-objektet,
fordi jeg var blevet ledt til at forstå at det var et såkaldt
'sikkert' ActiveX-objekt, som ikke kunne afvises - men dette lader til
at være en fejlinformation. Hvorom alting er: Givet at sidens data
_skal_ hentes fra et XML-dokument, hvordan kan jeg så bedst oprette og
manipulere en DOM uden ActiveX?

Tak for al nyttig respons,

Morten

P.S. Det er ønskeligt men bestemt ikke påkrævet at siden virker til
andre browsere end IE. Kommentarer hertil udbedes ikke.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-01-04 00:32

"Morten" <morten.norgaard@uni-c.dk> skrev

> [...]
> at være en fejlinformation. Hvorom alting er: Givet at sidens data
> _skal_ hentes fra et XML-dokument, hvordan kan jeg så bedst oprette og

Du får ikke et ActiveX-objekt til at virke i andet end IE. Og så endda kun
såfremt brugeren har installeret ActiveX i sin browser, hvilket mange af
sikkerhedshensyn bevidst har fravalgt.

Overvej en anden måde at lave den ønskede funktion. Måske er noget
serverside løsningen. Skriv til serversidegruppen og beskriv den ønskede
funktion. Man vil så der kunne hjælpe dig med at få det til at køre.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-01-04 05:23

Brug et XSLT stylesheet til at håndtere det.
Eventuelt kan du også parse det på Serversiden med ASP eller PHP.
Jeg kan sende dig et par links med mere information om det sidste, da
jeg selv har gjort det på den måde, hvis du ønsker det.

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 12-01-04 09:11

Jens,

ASP serverside parsing er nok vejen frem. Jeg er meget interesseret i
dine info-links. På forhånd tak,

/Morten

--
Morten Nørgaard