Extra indgang til lyd
Fra : Gysse

Dato : 20-04-01 22:10

Hej.

Da jeg, af uransaglige årsager, gerne vil have en extra "Line In" til mit
lydkort, og jeg ikke er helt sikker
på, hvilke muligheder der er, har jeg brug for jeres
hjælp.

Jeg har IKKE plads (råd) til SB-Live, eller de andre
kort. Måske har jeg plads (råd) til et billigt extra lydkort, men vil det
fungere ?

Jeg vil bruge indgangen til at optage fra radio mv.

Håber nogen har nogen gode ideer.

Pft.

Ivan K.

Fra : Christian Haugwitz

Dato : 21-04-01 01:34

Du kan købe et Leadtek winfast4x Det har Mic-in, Line-in-Spdif-in/out
Optical in/out

Gysse <ivan@gLysse.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bq8bs$dul$1@sunsite.dk...

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 21-04-01 15:06

> [...]
det
> fungere ?
>
> Jeg vil bruge indgangen til at optage fra radio mv.

Hvad med at købe et Y-kabel / Y-stik, som du stopper i den line-in der
er på dit lydkort? Et sådant stik burde kunne købes hos enhver radio-tv
pusher for omkring en tyver.

mvh.
Peter

Fra : Mogens Krage

Dato : 22-04-01 16:07

Falckredderen Ragga Muffin skrev:

>Hvad med at købe et Y-kabel / Y-stik, som du stopper i den line-in der
>er på dit lydkort? Et sådant stik burde kunne købes hos enhver radio-tv
>pusher for omkring en tyver.

Et Y-led er udmærket til at fordele én udgang til to indgange, men
mindre velegnet til at samle to udgange i én indgang.

--
Mogens

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 24-04-01 20:54

On Sun, 22 Apr 2001 17:06:32 +0200, Mogens Krage wrote:
>Et Y-led er udmærket til at fordele én udgang til to indgange, men
>mindre velegnet til at samle to udgange i én indgang.

Man skal lave et "mixer-kredsløb". Sådan mener jeg det stod
omtalt på The Hardware Book på sunsite (mener jeg).

Jeg har lavet en dims (det drejer sig om fire modstande og
evt. nogle stik, hvis man skal gøre det lidt fikst) der tager
lyd fra hhv. min video og computer og fyrer det ind i
stereoanlæget. Så kan jeg både høre lyden fra computeren og
fra videoen (fjernsynet) over anlæget.

Det drejer sig blot om et Y-kabel hvor der er sat nogle
modstande i serie, for ikke at knalde udgangen af på
computeren, når videoen spiller og omvendt.

Desværre kan jeg ikke komme med nøjagtigere beskrivelse af
kredsløbet, eller hvor jeg har fundet det. Måske er det
information nok til at komme videre eller også er der nogle
andre, der kan hjælpe?

--
Stephan Henningsen /
/ http://tisprut.dk