Mild børneeksem og svømmehal
Fra : KMH

Dato : 11-01-04 11:44

Jeg har en søn på 8år som får udslæt når han har været i svømmehal.

Det er typisk på bagsiden af lår og haser.

Vi har med held behandlet det med fede cremer og vidundermidlet aloe vera
creme.

Men

Er der nogen der har erfaring med andre metoder som kan benyttes, så han
undgår de par dage med irreteret hud efter sådan en tur i svømmehalen?

Er interesseret i såvel præventiv som ideer til 'efterbehandling'

Fra : hedegaard

Dato : 11-01-04 12:11

> Er der nogen der har erfaring med andre metoder som kan benyttes, så han
> undgår de par dage med irreteret hud efter sådan en tur i svømmehalen?
>
> Er interesseret i såvel præventiv som ideer til 'efterbehandling'

Jeg har hørt fra instuktøren til babysvømning, at det er bedst at vente med
at smøre til nogle timer efter man er kommet hjem fra svømmehallen. På den
måde kan klorvandet der er trængt ind i huden nå at fordampe og man undgår
at indkapsle det med creme.
Jeg har ingen erfaring med at forbygge irriteret hud lige netop i forhold
til svømmehalsbesøg - men jeg kan forestille mig, at det der er bedst er at
sørge for at holde huden godt fugtet med fed creme hele tiden.
VH Tina

Fra : Musen

Dato : 13-01-04 00:03

> [...]
> undgår de par dage med irreteret hud efter sådan en tur i svømmehalen?
>
> Er interesseret i såvel præventiv som ideer til 'efterbehandling'

Jeg bruger med stor succes Weledas børnecrem. Den er egentlig til
bleområdet, men den har virket på min søns milde børneeksem, og har gjort at
han ikke længere får irriteret hud efter svømning. Jeg smører ham lige inden
han skal i bad, og når vi kommer hjem og han er kølet lidt ned, får han så
alm. bodylotion på (også Weledas babybodylotion) Husk at lade cremen trænge
godt ind i huden inden han får tøj på, ellers bliver det varmt, og det
irriterer endnu mere (har selv lidt MEGET af børneeksem så jeg ved hvad jeg
taler om Og brug for guds skyld aldrig creme med carbamid i!!!

Held og lykke med det.
Venlig hilsne Mia

Fra : Nette

Dato : 13-01-04 00:24

"KMH" skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med andre metoder som kan benyttes, så han
> undgår de par dage med irreteret hud efter sådan en tur i svømmehalen?

Her i huset bruger vi "Fanøsalve" til næsten alt eksem samt røde numser. Det
skal temmelig sikkert bestilles via apoteket, og koster ca. 54 kr. for en
meget drøj dåse.

- Jeg synes da det er forsøget værd. Men husk at lade huden ånde lidt tid
inden behandling, så vent endelig med at smøre indtil han er kommet hjem.

Nette