"Ordentlige" fonte i Opera
Fra : FePe

Dato : 11-01-04 11:19

Netsurfning under Linux er ikke det samme som under Windows pga. de
grimme og begrænsede fonte, som jeg har med Red Hat 6.1. Der findes
ttf-freefonts som Debian-pakke, men er der en anden måde at få bedre
fonte, så hjemmesider mm. ser bedre ud?

Mvh. FePe

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-01-04 19:58

FePe uttered:

> [...]
> grimme og begrænsede fonte, som jeg har med Red Hat 6.1. Der findes
> ttf-freefonts som Debian-pakke, men er der en anden måde at få bedre

http://corefonts.sf.net/

\\kristian
--
A beard is the ultimate symbol of a man's rebellion
against polite society and personal grooming. It's a

Fra : FePe

Dato : 11-01-04 20:54

Kristian Thy <thy@it.edu> writes:

> http://corefonts.sf.net/

OK, tak for linket, men rpm* virkede ikke, hentede cabextract, fik
fontene, og skal så læse "Font HOWTO". Besværligt, men sandt.

Mvh. FePe.

Fra : Henrik Farre

Dato : 11-01-04 22:33

Den Sun, 11 Jan 2004 11:19:09 +0100. skrev FePe:

> [...]
> grimme og begrænsede fonte, som jeg har med Red Hat 6.1. Der findes
> ttf-freefonts som Debian-pakke, men er der en anden måde at få bedre

RH 6.1 er også lidt gammel. For pæne fonte som er let at sætte op kræves
fontconfig 2.2.x osv.

Det her http://www.cs.auc.dk/~enrique/screenshot.jpg var f.eks. ikke spor
svær at sætte op, og jeg kan smide fonte i ~/.fonts og køre en fc-cache og
så er de der

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre