Søger alt vedr. Bengalen
Fra : Annette

Dato : 11-01-04 00:51

Jeg har "forelsket" mig i katte af racen Bengal, og søger derfor alle de
informationer jeg kan få. Jeg har læst diverse indenlandske og udenlandske
sider vedrørende dens personlighed, men savner at høre hvordan det reelt er
at bo med en Bengal - er den lige så socialt "krævende" som skrives eller
kan den f.eks. godt være alene.. Et sidste og meget vigtigt punkt for mig,
som ikke tænker i hverken opdræt eller udstillinger, men "bare" i at få en
eller flere dejlige, kælne og omgængelige katte, er prisen. Er der nogen der
ved hvor meget en Bengal koster?

På forhånd tak for jeres hjælp :)

Mvh
Annette

Fra : Ann K

Dato : 11-01-04 01:18

Hej Anette.
Prøv at tjekke denne side www.feca.dk
Nina opdrætter "Bindegaler"... og meget gerne fortælle alt om racen til
interesserede
Ved ikke noget om priser... andet end at de er rasende dyre!!!

Mvh Ann

Fra : maz

Dato : 11-01-04 09:00

Annette wrote:
> Er der nogen der ved hvor
> meget en Bengal koster?
Hej.
Jeg kopierer lige fra et indlæg, jeg tidligere har skrevet:
Den er lidt dyrere end gennemsnittet, men prisen for en alm. kælekat
(bengal) er ca. 5000,- og op. En avlskat koster ca. 10.000,-
Jo mere "perfekt" i mønstret/farven ift standarden, jo dyrere er katten.

Umiddelbart vil jeg sige, at 5000,-/6000,- er max, hvad du bør give for en
kælekat.
Bengalen er en sjælden race, men det er der mange andre der også er, hvor
prisen er lavere. (ikke at pris er afgørende, men blot som sammenligning)
Såvidt jeg ved er prisen lidt højere for bengaler, da gode avlskatte er dyre
i anskaffelse og ofte skal hentes hertil fra USA, da racen endnu ikke er så
udbredt herhjemme.

/Maria (som også er vild med bengaler og gerne vil have een på et tidspunkt)

Fra : maz

Dato : 11-01-04 09:08

Annette wrote:
> men savner at høre
> hvordan det reelt er at bo med en Bengal - er den lige så socialt
> "krævende" som skrives eller kan den f.eks. godt være alene..

En god idé vil også være at besøge en opdrætter eller to, så du kan se
bengalen i virkeligheden, hvordan temperamentet er, hvordan den er at bo med
og snakke med opdrætterne. Der er en liste på denne hp: http://www.bcad.dk/

Maria

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 11-01-04 12:27

"Annette" <annette@elvis.dk> wrote in message
> Jeg har "forelsket" mig i katte af racen Bengal, og søger derfor alle de
> informationer jeg kan få.

Ih *suk* Jeg er også helt forgabt i den race! Så en på en katteudstilling
for et par år siden og har været helt væk siden! Der kunne også meget vel
stå sådan en på ønskesedlen når vi flytter på landet hvor vi får plads til
at bygge løbegård og det hele... og hvis forholdene dér tillalder det i
henhold til hundene!

Rinnie

Fra : Annette

Dato : 12-01-04 00:41

Mange tak for de gode links og ekstra informationer. Havde meget på
fornemmelsen at det var en halvdyr "forelskelse", men jeg tror jeg vil tage
imod opfordringen om at besøge en opdrætter - det kan måske tilfredsstille
lysten indtil pengene viser sig :)