MySql - Join af 3 tabeller
Fra : MKJ

Dato : 11-01-04 00:28

Hej

Jeg er netop startet med at bruge MySql. Jeg har før brugt Access. Hvorfor
virker følgende i access og ikke i MySql???

SELECT Username, Password, Category, Url, Description
FROM (wsLinkUsers INNER JOIN wsLinkCategories ON wsLinkUsers.UserId =
wsLinkCategories.UserId) INNER JOIN wsLinkLinks ON
wsLinkCategories.CategoryId = wsLinkLinks.CategoryId

Mvh
MKJ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-04 00:49

MKJ skrev:

> Jeg er netop startet med at bruge MySql. Jeg har før brugt
> Access. Hvorfor virker følgende i access og ikke i MySql???

Det ville hjælpe hvis du fortalte hvilken fejl du får.

> SELECT Username, Password, Category, Url, Description

Mulighed 1 - reserverede ord. Username, Password og (måske)
Description kunne tænkes at være reserverede ord. Jeg ved ikke
præcis hvor man escaper feltnavne i mysql, men du kan prøve med
MSSQL/Access-metoden: [Username], [Password]

> FROM (wsLinkUsers INNER JOIN wsLinkCategories ON
> wsLinkUsers.UserId = wsLinkCategories.UserId)

Mulighed 2 (mere sandsynlig) - manglende understøttelse af
subselects.

Prøv at lave dit join uden paranteserne (de er ikke nødvendige, men
joinsætningen skal skrives om). Du kan lave join mellem vilkårligt
mange tabeller på denne måde:

SELECT foo
FROM bar INNER JOIN baz
   on bar.id = baz.id
INNER JOIN foobar
   on baz.fID = foobar.fID
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til
at tro, at de har vundet. Men i virkeligheden har de tabt.«
Ole Togeby i Information

Fra : MKJ

Dato : 11-01-04 01:36

Hej

Tak for hjælpen!!!

SELECT * FROM wsLinkUsers LEFT JOIN wsLinkCategories ON wsLinkUsers.UserId =
wsLinkCategories.UserId LEFT JOIN wsLinkLinks ON wsLinkCategories.UserId =
wsLinkLinks.UserId;

SELECT * FROM table1 LEFT JOIN table2 ON table1.id=table2.id
LEFT JOIN table3 ON table2.id=table3.id;

Virker

Fejlen var "Cannot find field"

Mvh
MKJ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-04 18:48

MKJ skrev:

> Tak for hjælpen!!!

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen